Gammal 2018-10-15, 19:19
Mas71

Deras logistik är under all kritik. Jag köpte en X-H1 under deras Swap-it dagar. Jag beställde paketet med Kamera, grepp och 2 extrabatterier. Fick veta att just paketet inte fanns i butik men skulle levereras på 4-6 dagar.

På 6:e dagen gick jag in i butiken och sa att antingen finns den i butiken eller så vill jag avbryta ordern.
Då fick jag erbjudandet att dom skulle plocka ihop kamera, grepp och batterier individuellt i butiken, vilket jag tackade ja till.
Under hela denna period var status på ordern: "Behandlas".

Dom är väldigt trevliga i butiken men som sagt, logistiken är inte 2018.
Gammal 2018-10-15, 21:12
Flash Gordon

Har någon hunnit testa X-T3 ordentligt när det gäller AF-C?
Flygande fågel eller sport?
Gammal 2018-10-16, 09:04
Larsa Andersson

Lite off topic, jag vet.
Fujis nya cash back på upp till 3000kr fungerar inte när man skall göra anmälan. Fuji support verkar inte heller veta varför. De skulle ha ringt mig i går när de utrett problemet. De ringde aldrig. Tråkigt. Det var likartat strul vid en cashback förra året när jag köpte en X-T1.

I dag lämnar jag tillbaks köpet så får butiken ta det med Fuji. Jag har lagt ner för mycket tid på detta nu utan att det är löst.
Gammal 2018-10-16, 09:13
Grevture
Administratör

Flash Gordon skrev: Har någon hunnit testa X-T3 ordentligt när det gäller AF-C?
Hoppas hinna med lite sådant testande senare i veckan och helgen :)
Gammal 2018-10-16, 09:27
martinot

Larsa Andersson skrev: Lite off topic, jag vet.
Fujis nya cash back på upp till 3000kr fungerar inte när man skall göra anmälan. Fuji support verkar inte heller veta varför. De skulle ha ringt mig i går när de utrett problemet. De ringde aldrig. Tråkigt. Det var likartat strul vid en cashback förra året när jag köpte en X-T1.

I dag lämnar jag tillbaks köpet så får butiken ta det med Fuji. Jag har lagt ner för mycket tid på detta nu utan att det är löst.
Dåligt hanterat.

https://fujifilm-promotions.com/se/sv/pages/promotion

Vilken av dessa kampanjer gäller det?
Gammal 2018-10-16, 09:49
Flash Gordon

Grevture skrev: Hoppas hinna med lite sådant testande senare i veckan och helgen :)
Det ser jag fram emot.
Gammal 2018-10-16, 10:25
Larsa Andersson

martinot skrev: Dåligt hanterat.

https://fujifilm-promotions.com/se/sv/pages/promotion

Vilken av dessa kampanjer gäller det?
Ingen av de som du länkar till utan den som finns med på Scandinavian Photos hemsida https://www.scandinavianphoto.se/kam...ifilm-cashback
Gammal 2018-10-16, 13:17
smislo

Mas71 skrev: Deras logistik är under all kritik. Jag köpte en X-H1 under deras Swap-it dagar. Jag beställde paketet med Kamera, grepp och 2 extrabatterier. Fick veta att just paketet inte fanns i butik men skulle levereras på 4-6 dagar.

På 6:e dagen gick jag in i butiken och sa att antingen finns den i butiken eller så vill jag avbryta ordern.
Då fick jag erbjudandet att dom skulle plocka ihop kamera, grepp och batterier individuellt i butiken, vilket jag tackade ja till.
Under hela denna period var status på ordern: "Behandlas".

Dom är väldigt trevliga i butiken men som sagt, logistiken är inte 2018.
Fick veta idag att de har ingen leverans datum för just svart X-T3, vilken jag beställde.
Gammal 2018-10-16, 13:27
alfin

Märkligt att ni behöver två olika trådar för att gnälla över era misslyckade billighetsköp!

Kan inte denna få handla om kameran X-T3, så gnäller ni i Rajalatråden istället!
Gammal 2018-10-16, 13:30
smislo

Flash Gordon skrev: Har någon hunnit testa X-T3 ordentligt när det gäller AF-C?
Här:

https://www.imaging-resource.com/PRO...fuji-x-t3A.HTM

scrolla till mitten, autofocus delen.
Gammal 2018-10-16, 15:54
smislo

alfin skrev: Märkligt att ni behöver två olika trådar för att gnälla över era misslyckade billighetsköp!

Kan inte denna få handla om kameran X-T3, så gnäller ni i Rajalatråden istället!
Såg inte RAJALA tråd men detta är ingen gnäll utan bara information och jag är medveten att RAJALA är sist i kön när det gäller leverans av nya kameror.
Gammal 2018-10-16, 16:31
Streetrunner

Larsa Andersson skrev: Lite off topic, jag vet.

Jag gjorde misstaget att anmäla för tidigt. Det ska gå en viss tid från köpet innan man kan göra anmälan.
Gammal 2018-10-16, 19:28
martinot

Larsa Andersson skrev: Ingen av de som du länkar till utan den som finns med på Scandinavian Photos hemsida https://www.scandinavianphoto.se/kam...ifilm-cashback
När köpte du kameran?

Som andra nämnt kan man för Fujis cash backs normalt bara göra anmälan först 30 dagar efter köp (de vill enligt uppgift inte ha så mycket strul med ångerrätt).
Gammal 2018-10-16, 20:27
Larsa Andersson

martinot skrev: När köpte du kameran?

Som andra nämnt kan man för Fujis cash backs normalt bara göra anmälan först 30 dagar efter köp (de vill enligt uppgift inte ha så mycket strul med ångerrätt).
Fuji har bytt partner för den nya Cashbacken och det har blivit fel i anvisningarna. Nu står det att anspråk skall göras inom 30 dagar från inköp. Det skall ändras till att anspråk kan göras tidigast 30 dagar efter inköp. Jag var i butiken och fick prata med butikens Fujisupport. Skall kolla om en vecka om anvisningarna och villkoren är rättade. Den support vi konsumenter kan ringa skall också vara informerade nu. Suck.

Sen ångrar jag att jag la in detta i denna tråden som skall handla om X-T3. Blir det inte löst skapar jag en ny tråd.
Gammal 2018-10-17, 18:48
addeol

Har i dagsläget en XT10 och funderar på om nästa steg blir att uppgradera till XT3.
Testade att fotografera lite norrsken i förra veckan och hade svårt att få till rätt fokus då sökaren blir enormt "brusig" i dåligt ljus. Det kan också vara så att jag måste testa med lite andra inställningar......Men det är å andra sidan en bra anledning till uppgradering ;)
Inte haft samma problem alls på Sony a6000 eller Panasonic GX80.

Någon som hunnit testa XT3 för norrsken eller andra mörka förhållanden?
Besvara

Bokmärken

Taggar
fuji , x-t3 , xt 3 , xt3

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:16.

Elinchrom ELM8