Annons
Gammal 2018-10-27, 05:15
alf109

Krille skrev: Nej, de syftar på funktioner som är på gång till nästa version. Luminar 2018 har inte katalogfunktion. Lite märklig marknadsföring kan jag tycka.
Skulle tro att de menar bildstils-bibliotek, alltså samlingar med presets.
Jag har använt Luminar ett tag nu (sedan 2017) och tycker att det är strålande bland annat eftersom du kan bygga och jobba i lager och så har det många användbara effekter, jag saknar heller inget från Lightroom förutom bilddatabasen.

Testade även ON1 som jag aldrig kom överens med, kanske beror på att det skiljer sig mycket mer att jobba i jämfört med Lightroom, sedan tyckte jag att det var ganska segt och buggigt.
Gammal 2019-01-16, 11:45
gammel smurfen

Luminar 2018 Dec
En undran över senaste versionen av Luminar. Tidigare var det delade meningar. Är det någon som kört senaste versionen som kan ge ett utlåtande. Är lite nyfiken vad dom kan och inte kan.
Gammal 2019-08-14, 15:00
Henningway

Uppdatering av Luminar
Nu har det kommit en ny uppdatering av Luminar

Updated Luminar 3.1.3:
Lost Edits Album, New Hotkeys and much more

Är vi många som använder Luminar?
Gammal 2019-08-14, 15:28
martinihjarup

Henningway skrev: Nu har det kommit en ny uppdatering av Luminar

Updated Luminar 3.1.3:
Lost Edits Album, New Hotkeys and much more

Är vi många som använder Luminar?
Jag håller fortfarande på med den eviga frågan om vilket bildredigeringsprogram som är rätt för mig. Egentligen gillade jag Apple Aperture allra mest och det kanske säger lite om mina förväntningar. När jag lämnade Aperture för Lightroom för några år sedan var det med smärta och kanske var det därför jag aldrig riktigt lyckades få struktur på mina kataloger. Jag har Luminar men det skaver lite. Jag laddade precis ner Capture ONE för en provrunda. Suck... svårt!
Gammal 2019-08-14, 15:32
Per Eisele

martinihjarup skrev: Jag håller fortfarande på med den eviga frågan om vilket bildredigeringsprogram som är rätt för mig. Egentligen gillade jag Apple Aperture allra mest och det kanske säger lite om mina förväntningar. När jag lämnade Aperture för Lightroom för några år sedan var det med smärta och kanske var det därför jag aldrig riktigt lyckades få struktur på mina kataloger. Jag har Luminar men det skaver lite. Jag laddade precis ner Capture ONE för en provrunda. Suck... svårt!
Luminar är betydligt mer användarvänligt än de tre du nämner i denna text.
Gammal 2019-08-14, 15:34
Janoz

Per Eisele skrev: Luminar är betydligt mer användarvänligt än de tre du nämner i denna text.
Har Luminar något som motsvarar nyckelord i LR?
Gammal 2019-08-14, 15:34
Jacobssons

Per Eisele skrev: Luminar är betydligt mer användarvänligt än de tre du nämner i denna text.
Om L3 bara fungerade som det skulle på PC. Kör numera bara LR18 för lite effekter. 3an känns som att sitta med en riktig slö maskin tyvärr...
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.