Annons
Gammal 2012-05-23, 19:25
Flash Gordon

Henry Fredrikson skrev: Vet Du att kameran klarar att mata så mycket?
Som jag sa har jag inte provat själv. Detta är uppgifter från andra 5DMKIII ägare. De slog i bufferten vid cirka 10 bilder på sina gamla kort och vid 33 med Lexar.
Rob Gailbraith som regelbundet testar CF kort har också konstaterat att Lexar 1000 X är klart snabbast för 5DMKIII.
Det räcker dom fakta för mig. OM det sedan blir exakt 33 bilder struntar jag i.
Der är sällan jag ens kommer i närheten av de kraven.
Jag är nöjd med att veta att jag har kapaciteten när den behövs.
Gammal 2012-05-23, 19:30
Henry Fredrikson

Flash Gordon skrev: Jag har valt inte den snabbaste vägen men väd för mig är den mer flexibla.
Lexar 1000X 16 Gb kommer vara mitt normala kort. Det räcker gott för mitt normala sätt att fotografera. Även vid bröllopsfoto kommer jag inte över det antalet bilder per kamera.
Sedanb kommer jag ha Eye-Fi SD i som kan skicka över små JPG till datorn direkt.
Min Mac Book Air 11 är normalt alltid med både på uppdrag och semester.
Sedan kan man i snabbt göra en slide show med dessa S1 JPG och visa folk en resumé av bilderna. Givetvis granskade och snabbt redigerade.
Personligen har jag inget behov av att ha bilderna dubbelt säkrade. Under 10 år av digitalfoto sån har jag fortfarande inte kraschat ett minneskort. Kanske beroende på att jag alltid formaterar alla kort i kameran jag skall använda det i. Eller så har jag bara haft tur.
Tror Du missförstod min fråga.
Jag har kort som klarar ta emot 90 MB/s och det går jag i taket på vid serietagning. Inte lika snabbt med 5D Mark III som med 5D Mark II. Fotograferar mycket flygande fåglar för att fånga dessa situationer:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/2646761.htm

Efter en kort stund går tagningshastigheten ner. Jag har uppfattat att kameran inte klarar 90 MB/s och har därför inte beställt snabbare kort. Vet Du med vilken hastighet Mark III kan skriva till kortet?

Tillägg:
Det blev lite omlott här? Skrev på min fråga medan Du formulerade svaret. Lite skräp att Canon inte redovisar skrivhastigheten de klarar.

Senast redigerad av Henry Fredrikson den 2012-05-23 klockan 19:37. Anledning: Omlottskrivning
Gammal 2012-05-23, 19:45
Flash Gordon

Specificerad hastighet och hastighet vid praktiskt test är ju förstås inte samma sak.
Här är data vad Rob Gailbraith mätt på 5DMKIII. Hans tester är bra och trovärdiga.
Han har länge var auktoriteten på detta bland användare forum.
Sedan skulle säkert en hel del tillverkare säga att han har fel. Han är åtminstone en av de bästa källor som är "objektiva" som jag känner till.

http://www.robgalbraith.com/bins/cam...cid=6007-12452
Besvara

Bokmärken

Taggar
buffert , minneskort , nikon d90

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:50.