Annons

Fotosidans Forum > Utrustningsfrågor > Kringutrustning & Tillbehör > Tips på videohuvud till 1000mm, APS-C, 5,5 kg, och 1080p?!?

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2015-03-25, 16:06
pipur

Erik Schalin skrev: Idé: Desto längre "pinne" man har för att röra kameran, desto mjukare blir rörelsen.
Förläng pinnen!
Låter inte alls som en dum idé, tack för tipset! Har tyvärr inte 4K.

Det blev ett Benro H8, beställde nyss. Lite hastigt, men det var ju fyndpris på under halva listpriset och till synes ett kompetent huvud.

Tack för alla tipsen, det ska bli spännande att se hur jag lyckas. Övning ger med tiden förhoppningsvis färdighet som sagt, men jag anar att flygande pippisar lär få vänta på att bli filmade... :)
Gammal 2015-03-25, 18:28
J O Härnström

Nivelleringshuvud tycker jag är en klar fördel. Att få huvudet i balans går ju väldigt snabbt.
Ett tips för mjukare panorering är att dra spaken med hjälp av ett gummiband, värt att testa.
Gammal 2015-03-26, 05:00
pipur

Fråga
froderberg skrev: Jag köpte ett Benro H8 med 75 mm bowl. Jag tycker att det fungerar fint med supertelen.
Magnus, jag försöker nu hitta och beställa lämpligt arca-swiss snabbfäste.

En variant är förstås det som du har, med flip-lock. Men jag lutar åt att jag istället vill ha ett med skruvlås. Jag har dock inte lyckats hitta breddmåttet på huvudets topplatta - och det behöver jag för att veta ifall knoppen på snabbfästets låsskruv hamnar utanför topplattan eller inte.

Så jag undrar om du möjligtvis kan tänka dig att mäta bredden...? Skulle vara tacksamt! :)
Besvara

Bokmärken

Taggar
filma , video , videohuvud

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:32.