Gammal 2015-07-24, 18:51
Worley

unoengborg skrev: Capture One har annars väldigt bra verktyg för att hantera färg.
Visst, vilka grundinställningar man gör i Capture One är upp till var och en. Jag brukar fixa färg, kontrast, exponering, kurva, skärpning och brusreducering. Det ger en bra grundbild som man kan jobba vidare med.

Jag brukar dock jobba mycket med Niks insticksprogram i LR så det jobbet gör jag där.
Gammal 2015-07-27, 14:02
scrappy

Glimt Nöjd nu
Väl hemma igen har jag provat att använda Camera profile i ACR istället för Adobes profiler. Då ser det betydligt bättre ut och liknar Nikons Capture NX-D. Dock tycker jag fortfarande att NX-D ger finare färger och mer detaljer.

NX-D blir betydligt snabbare om man stänger av aktiv D lighting, faktiskt riktigt trevligt.

Något som slår mig är hur fina filerna från D750 är jämfört med min 5D2. Det tar som sagt lite tillvänjning att byta system men jag känner mig inte frustrerad längre.
Gammal 2015-07-27, 16:11
Rockness

scrappy skrev: Väl hemma igen har jag provat att använda Camera profile i ACR istället för Adobes profiler. Då ser det betydligt bättre ut och liknar Nikons Capture NX-D. Dock tycker jag fortfarande att NX-D ger finare färger och mer detaljer.

NX-D blir betydligt snabbare om man stänger av aktiv D lighting, faktiskt riktigt trevligt.

Något som slår mig är hur fina filerna från D750 är jämfört med min 5D2. Det tar som sagt lite tillvänjning att byta system men jag känner mig inte frustrerad längre.
Capture NX-D är nog det sämsta Nikon nånsin skapat i mjukvaruväg. Provade det själv på min PC med SSD diskar, 16gb RAM, Intel i5, GTX760. Trodde inte mina ögon så segt det var, numera kör jag endast CC. Retuschering är omöjlig att göra i NX-D eftersom det inte finns något verktyg för det, då spelar det ingen roll om det är gratis.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:45.

Miops Smart Trigger