Gammal 2019-04-19, 02:11
Tony johansson

afe skrev: Sony i Sverige är ett eget bolag, och eftersom de inte tjänar en krona på en kamera köpt i Japan skulle jag inte räkna med att få jättemycket hjälp av dem (om kameran ens omfattas av deras garantier). Garantiärenden tjänar distributören inget alls på.
Saxat från svarsmejlet från Sony Sverige;

" Om kameran är köpt utanför EU så kan du få en 1-årig garanti via ett garantidokument som kallas för Tourist limited warranty. Detta är någonting som bifogas av din återförsäljare. Om kameran även finns på den europiska marknaden så borde det inte vara något problem att få den reparerad inom EU." Slut citat.
Gammal 2019-04-20, 10:08
scrappy

Tony johansson skrev:
Är samtliga bilder du tagit och lagt upp på Insta, Jpeg-bilder direkt ur kameran !?
I princip, har lagt på lite mättnad i Instagram.
Gammal 2019-04-20, 11:37
Tony johansson

scrappy skrev: I princip, har lagt på lite mättnad i Instagram.
Ok. Fina bilder i vart fall, pch då tänker jag främst på kompositionen.
Gammal 2019-05-19, 00:27
Bussmicke

TomasKronberg skrev: I min rx100v4, köpt i Sverige kan man välja mellan 16 språk inklusive svenska. Alla de vanligaste europeiska språken. Däremot inte asiatiska språk som t.ex. japanska. Misstänker att en rx100 köpt i Japan skiljer sig där.

/T
Kan man inte peta in nordisk firmware för att få svenska ?
Gammal 2019-05-20, 16:36
apersson850

Hur det är med en Sony vet jag inte, men i en Canonkamera är det samma firmware, oavsett var kameran säljs. Men om den är såld i Japan visar kameran bara engelska och asiatiska språk. Så det är någon liten skillnad i hårdvaran, förmodligen en ingång på nån styrkrets som är byglad till någon viss nivå, som programmet känner av och sen visar språk därefter.

Om Sony gör samma sak har jag ingen aning om.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.

Elinchrom Rotalux Softboxes