Gammal 2017-08-18, 04:47
gunnargren

Visa första olästa
Rätta mig om jag har fel, men hade ni inte "Visa första olästa" även på mindre upplösningar för ett tag sen? I så fall, varför har ni tagit bort det?

Saknar det verkligen när man är inne på fotosidan med iPad eller mobilen.
Gammal 2017-08-18, 06:15
elmfeldt
Redaktör

gunnargren skrev: Rätta mig om jag har fel, men hade ni inte "Visa första olästa" även på mindre upplösningar för ett tag sen? I så fall, varför har ni tagit bort det?

Saknar det verkligen när man är inne på fotosidan med iPad eller mobilen.
Jo den tror jag. Är det inte denna du tänker på? https://www.fotosidan.se/forum/searc...archid=5144095
Gammal 2017-08-18, 06:17
gunnargren

elmfeldt skrev: Jo den tror jag. Är det inte denna du tänker på? https://www.fotosidan.se/forum/searc...archid=5144095
Länken leder inte någon vart.
Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer.
Gammal 2017-08-18, 06:28
elmfeldt
Redaktör

Jajust den länken är personlig. Är det inte Nya olästa underst i valen här? Se bild.
Bifogade bilder
Gammal 2017-08-18, 09:48
ztenlund

elmfeldt skrev: Jajust den länken är personlig. Är det inte Nya olästa underst i valen här? Se bild.
Vad lägligt att du visar den i samband med mindre skärmar/upplösningar... Den funktionen är nämligen helt oanvändbar på dessa eftersom ni rensat bort både avdelaren mellan trådar uppdaterade sedan förra besöket, såväl som tidsstämpeln för det senaste inlägget. Detta har jag påpekat flera gånger förut och ett tag fungerade det eftersom mobilihoptryckningen försvann, men sedan kom den tillbaka och det är lika uselt som vanligt. Tyvärr hjälper det inte heller att försöka begära skrivbordssidan i webbläsaren. Sidan blir förvisso något bredare, men inte tillräckligt för att denna fördumningsfunktion ska försvinna.

Jag tror dock inte att det var detta som efterfrågades, utan möjligen att gå till det senaste inlägget i en tråd, vilket också är något som försvinner i mobilfördumningen. Man kan dock med den mikroskopiska orangea triangeln gå till senaste olästa inlägg i en tråd, vilket egentligen är mer användbart. Samma funktion finns under "Senaste inlägg" via symbolen som ligger efter trådtiteln.

PS. Citatet i förhandgranskningen i forumet är stilmässigt trasigt, ser jag. Det flyter ihop med den texten man själv författar. DS.
Gammal 2017-08-19, 08:53
gunnargren

ztenlund skrev:
Jag tror dock inte att det var detta som efterfrågades, utan möjligen att gå till det senaste inlägget i en tråd, vilket också är något som försvinner i mobilfördumningen. Man kan dock med den mikroskopiska orangea triangeln gå till senaste olästa inlägg i en tråd, vilket egentligen är mer användbart. Samma funktion finns under "Senaste inlägg" via symbolen som ligger efter trådtiteln.
Exakt, ska kolla på triangeln och testa det.
Gammal 2017-08-19, 16:29
elmfeldt
Redaktör

Forumet är svårskruvat vilket gör att det är lite sisådär med vissa funktioner mobilt. Men bäst vore nog om 80-tals pilen ersattes med en mer lättklickad ikon. Skall försöka fixa det.
Gammal 2017-08-24, 11:53
elmfeldt
Redaktör

Kika på detta. Jag tror det borde bli enklare och tydligare nu (även om inte 100 konsekvent då man i vissa listor på desktop ser än brev-ikon också).

https://www.fotosidan.se/blogs/flatl...-i-forumet.htm
Gammal 2017-08-25, 19:54
afe

Nu är det väldigt tydligt på alla plattformar med jättestora gula ikoner :)
Gammal 2019-05-04, 16:48
GunnarW

På stora skärmar kan man i forumtrådar man besökt klicka på "Visa första olästa" för att komma till nästa inlägg efter det senaste man läst. Mycket användbart!
Det har nu blivit tydligare med en stor svart bakgrund. En miss är att man inte kan klicka på den svarta rutan som vore den en knapp som den förefaller vara, man ska klicka på texten. Ändra gärna.
(bifogad bild visar att bara när markören är på texten så blir funktionen klickbar)

Vidare vore det fint att få samma funktion på mindre skärmar. Som en mindre skrymmande ikon t.ex. Så den får plats.
Där finns en "NYA OLÄSTA INLÄGG" men den har en annan funktion.
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	Clipboard.jpg
Visningar:	7
Storlek:	29.6 KB
ID:	148031  

Gammal 2019-05-13, 20:15
GunnarW

Nån ändring är gjord.
Knappen syns inte längre men om man för pekaren över där den var så ändrar den från pil till hand och klickar man så ... ja det fungerar!

Just nu är den tyvärr osynlig :-(

(chrome, win10)
Gammal 2019-05-14, 05:40
martley

GunnarW skrev: Nån ändring är gjord.
Knappen syns inte längre men om man för pekaren över där den var så ändrar den från pil till hand och klickar man så ... ja det fungerar!

Just nu är den tyvärr osynlig :-(

(chrome, win10)
Vit text på vit botten..

#forum .main table tr td.tcat {
background-color: #fff;
color: #fff;
padding: 10px;
margin-bottom: 20px;
}
Gammal 2019-05-14, 06:26
elmfeldt
Redaktör

Stämmer. Det där är fixat men vi har inte skickat ut. Kommer strax.
Gammal 2019-05-14, 08:22
elmfeldt
Redaktör

Nu är det fixat!
Gammal 2019-05-14, 09:06
GunnarW

jag klickade nyss på en osynlig vit knapp på vit botten !
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:31.

Elinchrom ELM8