Annons
Gammal 2009-01-14, 22:01
JensB2

PerFogelberg skrev: Det verkar vara ett fodral för förvaring av kameran.

Nu tycker jag ni har skojat klart. Jag kanske skojade till början av tråden lite men det är fortfarande ett reellt problem för mig.

Den här lådan verkar göra kameran väldigt svårjobbad. http://soundblimp.com/nikon.htm
"Like the BodyGuard Pro it also keeps the camera body free from dust and dirt as well as protects it from the elements AND it REDUCES SHUTTER NOISE" http://www.lenscoat.com/bodyguard-cl...sup-p-867.html
Gammal 2009-01-15, 06:29
Henrik L Jonsson

Bengus skrev: Ett UV-hus kanske? Lite över budget kanske men borde tysta något? ;)
Det fungerar skitbra. Trist att det väger flera kilo och kräver rätt mycket stök för att kunna använda landblixtar. Fast tyst blir det.
Gammal 2009-01-15, 07:26
Chewbacca

Hej,
jag tyckte min pentax k10d lät mycket när jag fick den. Den låter fortfarande mycket tycker jag men jag är sällan i miljöer där det måste vara knäpptyst.
Jag fick samma respons på min seriösa fråga som i denna tråd. Dryga (med smiley) kommentarer om att man ska ha täcke över, det går inte osv.
Nu har jag inte löst problemet eftersom det inte är ett probem :).

Men, om inte mitt minne sviker mig så skulle tydligen olympus kameror ( vet ej model, kan ha varit e-5 lr liknande) ha en spegel som inte fälls upp utan rör sig i sidled. Skjuts åt sidan så att säga.

För detta handlar väl inte om slutarljudet utan spegelljudet?

Min icketestade teori var iaf att fästa små skumgummiremsor på en eller fler kanter av spegeln som därmed ( i teorin) skulle dämpa ljudet något. Materialval har jag inte funderat vidare på men ju fastare ju bättre tänker jag mig. Utan att ha ett hårt material.

Ex tätlist som man kan köpa till fönster borde man kunna skära väldigt tunt o fästa på spegelns ram.

Misstänker att det skulle funka faktiskt
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:53.