Annons
Gammal 2014-02-19, 09:46
Grahn85

Fråga Konstigt ljus på min Display Nikon D7000
Hej jag har precis köpt en Nikon D7000 begagnad här på fotosidan och när jag håller i kameran och har info skärmen framme som lyser blått och när jag tilltar kameran framåt eller bakåt så lyser displayen dubbelt så starkare i ca 2-3 sek i en ljusblå/klarblå färg, sen försvinner det. har kollat igenom alla inställningar och menyer och hittar ingenting om det, ska det vara så eller är det nått glappt med kameran? och om det ska vara så så vad gör det för nytta isåfall?
MVH: Anders
Gammal 2014-02-20, 19:36
risse

Grahn85 skrev: Hej jag har precis köpt en Nikon D7000 begagnad här på fotosidan och när jag håller i kameran och har info skärmen framme som lyser blått och när jag tilltar kameran framåt eller bakåt så lyser displayen dubbelt så starkare i ca 2-3 sek i en ljusblå/klarblå färg, sen försvinner det. har kollat igenom alla inställningar och menyer och hittar ingenting om det, ska det vara så eller är det nått glappt med kameran? och om det ska vara så så vad gör det för nytta isåfall?
MVH: Anders
Vet inte om jag fattat problemet rätt, men jag gör ändå ett försök att svara:
Är det mörkt i rummet så inverterar displayen sig, för att den inte skall bländas (antar jag). Kan det inte vara det som händer? När du lutar kameran faller kanske mindre eller mer ljus på sensorn som avgör detta.
Gammal 2014-02-20, 20:47
Grahn85

risse skrev: Vet inte om jag fattat problemet rätt, men jag gör ändå ett försök att svara:
Är det mörkt i rummet så inverterar displayen sig, för att den inte skall bländas (antar jag). Kan det inte vara det som händer? När du lutar kameran faller kanske mindre eller mer ljus på sensorn som avgör detta.
hej jo som kan det nog vara, det verkar bli likadant på andra d7000 har jag fått info om
Besvara

Bokmärken

Taggar
begagnat , d7000 , nikon

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:29.

Elinchrom ELM8