Gammal 2015-11-10, 21:06
Stinanylén

Har kopierat fel från kortet, desperat!
Har inte hittat just mitt dilemma i forumet tyvärr - jag har inte raderat bilderna från kortet utan jag kopierade dem in i på förhand märkta mappar. Men - detta är min enda förklaring till varför jag inte hittar gårdagkvällens bilder - ett antal bilder måste jag ha klippt ut från minneskortet och sedan inte kopierat in dem! De står inte att hitta, varken på kortet eller i datorn. Det här kanske är samma dilemma som om man råkat formatera, jag vet inte, hoppas på att det ska finnas en quick fix..
Gammal 2015-11-10, 21:24
reboot81

Stinanylén skrev: Har inte hittat just mitt dilemma i forumet tyvärr - jag har inte raderat bilderna från kortet utan jag kopierade dem in i på förhand märkta mappar. Men - detta är min enda förklaring till varför jag inte hittar gårdagkvällens bilder - ett antal bilder måste jag ha klippt ut från minneskortet och sedan inte kopierat in dem! De står inte att hitta, varken på kortet eller i datorn. Det här kanske är samma dilemma som om man råkat formatera, jag vet inte, hoppas på att det ska finnas en quick fix..
Klipper du ut, men aldrig kopierar in filerna så försvinner de inte.

Kika på programmet PhotoRec, det hittar alla bilder som om möjligt går att läsa från kortet.
Gammal 2015-11-10, 21:32
Stinanylén

reboot81 skrev: Klipper du ut, men aldrig kopierar in filerna så försvinner de inte.

Kika på programmet PhotoRec, det hittar alla bilder som om möjligt går att läsa från kortet.
Hej!
Nej, det var det jag trodde, men på kortet syns de inte när jag tittar i kameran. Man måste alltså greja med ett program? Jag är rätt dålig på det...
Gammal 2015-11-10, 21:35
PeterWem

Stinanylén skrev: Hej!
Nej, det var det jag trodde, men på kortet syns de inte när jag tittar i kameran. Man måste alltså greja med ett program? Jag är rätt dålig på det...
Photorec och svensk guide.
Gammal 2015-11-10, 21:38
Mwd

Så länge du inte lagt in nya bilder på kortet så finns de kvar.
Min pappa fumlade till det efter en semester i Afrika.
Denna firma fixade det för ganska billig peng:
http://www.ahlbergdata.se/dataraumld...8aAaAoVl8P8HAQ
Beror givetvis på hur viktiga bilderna var?

Lycka till.

// Mats W
Gammal 2015-11-10, 21:41
Stinanylén

PeterWem skrev: Photorec och svensk guide.
Stort tack!
Gammal 2015-11-10, 21:44
petter.oj.norman

Jag har för mig att vissa kameror inte visar bilder som är tillagda på kortet från en dator.
Prova med minneskortläsare i datorn och du kanske hittar bilderna

Petter...
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.

Tether Tools Case Air