Gammal 2017-02-03, 22:51
Flash Gordon

Jag har inte något att göra med di roll som moderator så vi nu är överens om det.
Jag har kört internet aktivt innan WWW existerade. Med tiden har det blivit vanligt att nu begå brott via internet.
NI har själva haft annonser där folk sålt kameror och annan utrustning som inte existerat och flera blivit lurade.
Jag har själv åkt dit ett par gånger. Både på en icke existerande kamera och på att få min identitet stulen som inte har med fotosidan att göra.
Är det då så konstigt man vill ha mer information och referenser?
Det vanliga för en sådan här resa är att man först betalar in en förskottsbetalning långt i förväg. Sedan erlägger totalbeloppet långt innan avfärd.
Åtminstone gör inte jag det idag till en okänd person som inte har ett klart syfte och också referenser.
Det finns många med skulder som till och med uppger personnummer och egna konton för de sitter illa till med spelskulder och annat. De vet de kommer åka dit men kör på så länge det håller.
Nej Anders din argumentation håller inte.
Vi har rätt att ifrågasätta nya medlemmars trovärdighet.
Gammal 2017-02-03, 22:54
Flash Gordon

clindh skrev: Nu får du tagga ner Flash - anklagelser på lösa grunder behöver vi inte spåra ur en tråd med.

herte får gärna förklara villkoren för en gemensam resa. Vem betalar vad, vart? Får herte den minsta avans så är det regelbrott, annars är det helt OK. Vi ser gärna att medlemmar arrangera resor tillsammans! Forumreglerna finns här: http://www.fotosidan.se/cldoc/rules.htm

Jag var med på "Oscars resa" som egentligen mest bestod av att vi möttes i Kiev och Oscar, som jobbade i Kiev då, hade bokat oss på en gemensam buss/guide till Pripyat så att vi var ett samlat fotonördgäng. Mer behövs inte.
Tycker du jag anklagar honom ? Jag frågar bara efter hans syften och får ett otrevligt svar. Så kanske är det du som bör tagga ner lite.
Gammal 2017-02-03, 23:02
herte

Tydligt
clindh skrev: Nu får du tagga ner Flash - anklagelser på lösa grunder behöver vi inte spåra ur en tråd med.

herte får gärna förklara villkoren för en gemensam resa. Vem betalar vad, vart? Får herte den minsta avans så är det regelbrott, annars är det helt OK. Vi ser gärna att medlemmar arrangera resor tillsammans! Forumreglerna finns här: http://www.fotosidan.se/cldoc/rules.htm

Jag var med på "Oscars resa" som egentligen mest bestod av att vi möttes i Kiev och Oscar, som jobbade i Kiev då, hade bokat oss på en gemensam buss/guide till Pripyat så att vi var ett samlat fotonördgäng. Mer behövs inte.
För dom som läste vad jag skrev i början av tråden "Om jag hade för avsikt att tjäna pengar på denna resa, vilket jag inte har," så borde det väl vara solklart, tycker i alla fall jag.

Carl
Gammal 2017-02-03, 23:04
clindh
Kodsnickare

Flash - har du problem med ett inlägg, som du tycker bryter mot forumreglerna etc - rapportera in det då (med flaggikonen), istället för att själv försöka agera forumvärd eller utredare.
Gammal 2017-02-03, 23:05
PMD

Flash Gordon skrev: Tycker du jag anklagar honom ? Jag frågar bara efter hans syften och får ett otrevligt svar. Så kanske är det du som bör tagga ner lite.
Jag tycker inte att du anklagade Carl i inlägg #4. Möjligen var du en aning insinuant men Carls reaktion var klart överdriven.

Det finns dock ingen direkt anledning att älta eländet vidare. Tyvärr misstänker jag att Carl inte längre har någon större lust att fortsätta planeringen för en Tjernobylresa efter allt detta tjafs, vilket vore lite tråkigt.

Men nu tycker jag att vi allihopa sätter oss ner och tillsammans sjunger "We shall overcome" :-)

(Eller kanske "Kumbaya" ...)
Gammal 2017-02-03, 23:06
PMD

herte skrev: För dom som läste vad jag skrev i början av tråden "Om jag hade för avsikt att tjäna pengar på denna resa, vilket jag inte har," så borde det väl vara solklart, tycker i alla fall jag.
Vilket du skrev i ett inlägg som tycktes vara i affekt och som innehöll en hel del oförskämdheter, så det kanske inte var helt oväntat att en del reagerade.
Gammal 2017-02-04, 00:01
clindh
Kodsnickare

Stänger tråden pga total urspårning och tjafs.

Bokmärken

Taggar
resa , tjernobyl , ukraina

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:19.

Miops Capsule360