Gammal 2018-02-03, 01:13
Erik Schalin

prova först med att logga in på den datorn hos Adobe.
Gammal 2018-02-03, 21:30
Michael Johansson

Tack för det men det var en av de första saker jag gjorde i samband med att jag försökte uppdatera. Jag får väl försöka ta kontakt med Adobe i veckan som kommer. Ser dock inte ut att vara alltför enkelt.
Gammal 2018-02-04, 14:52
martinot

Adobe vill att man är uppkopplad till deras servrar minst en gång i kvartalet, och att inte heller ha installerat licensen för Lr på fler än max två datorer (kan dock vara en bladning av Windows och Mac).

Kontaktar du Adobes kundtjänst så kan de avaktivera en installation/licens åt dig (som du inte längre använder, tex. på en gammal dator) och även få hjälp med att aktivera en annan som fallit ur.
Gammal 2018-02-04, 18:41
AFJ

Är nere i Spanien nu. Där har jag LR installerat på en stationär dator. Under sommarhalvåret är jag aldrig nere så då står datorn avslagen mer 4-5 månader. Har aldrig haft några problem att starta LR eller behövt logga in. Nu håller jag på och uppdaterar från 6.13 till 6.14. Downloaden har i alla fall startat...
Gammal 2018-02-05, 21:12
Michael Johansson

Nu har jag uppdaterat till 6.14! Jag fick hjälp via Adobe chatt som gjorde något så att jag kunde ladda ner uppdateringsfilen igen och denna gång funkade det.

En lustig iakttagelse i sammanhanget är att all kommunikation på hemsidan såsom reklam för program, sidor med information och länkar till kontaktmöjligheter är på svenska. Men så fort man skall kommunicera direkt via telefon eller chat så är det engelska som gäller.
Gammal 2018-02-05, 22:43
Ventures

Michael Johansson skrev: Nu har jag uppdaterat till 6.14! Jag fick hjälp via Adobe chatt som gjorde något så att jag kunde ladda ner uppdateringsfilen igen och denna gång funkade det.

En lustig iakttagelse i sammanhanget är att all kommunikation på hemsidan såsom reklam för program, sidor med information och länkar till kontaktmöjligheter är på svenska. Men så fort man skall kommunicera direkt via telefon eller chat så är det engelska som gäller.
De nämnde de på någon Lightroomdag jag var på att de inte hade resurser i Sverige att ge support.
Att lägga ut översatt text är ett engångsjobb.
Gammal 2018-02-05, 23:03
Erik Schalin

Det finns support i Sverige men den är endast för knepiga fall och normalt företag.
Normalt kopplas man till Indien.
Chat fungerar rätt bra.

Jag håller inte med om att information är ett engångsjobb.
Det är ngt som måste underhållas.
Besvara

Bokmärken

Taggar
fristående , lightroom , uppdatering

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:11.