Annons
Gammal 2005-12-13, 12:42
Mrs.Red Lady

Förlåt, men hur skall man tolka dessa inlägg när man är amatörernas amatör? Jag har massor kvar att lära har precis börjat nagga i kanten av fotot. Hur skall man hinna ställa in kamerans alla finesser när det gäller att ta spontana bilder av barn. e det nån ideé att börja???
Gammal 2008-04-21, 16:27
Umbriel

Det är svårt att ta bra bilder på barn, jag har en dotter på 11 veckor som jag har fotat en hel del sedan hon föddes. Med så små barn så blir det oftast att man går nära eftersom hon inte kan sitta/stå upp och det är inte så mycket action att fota än. Så då blir det att jobba med ljuset och försöka fånga en intressant blick, mitt bästa försök hittils är det här. Inga komentarer på det än så jag antar att det inte är så speciellt intressant bild för andra än de som känner henne?
Gammal 2008-09-20, 23:16
Ravestream

Som med så många andra bilder så tycker jag det mesta ligger i betraktaren öga, och det är väl lite därför denna tråden uppstått ?

sen är det väl så att det är väldigt sällan det är trist att se en barnbild ? :)
Gammal 2009-09-01, 22:54
Ravestream

Umbriel skrev: Det är svårt att ta bra bilder på barn, jag har en dotter på 11 veckor som jag har fotat en hel del sedan hon föddes. Med så små barn så blir det oftast att man går nära eftersom hon inte kan sitta/stå upp och det är inte så mycket action att fota än. Så då blir det att jobba med ljuset och försöka fånga en intressant blick, mitt bästa försök hittils är det här. Inga komentarer på det än så jag antar att det inte är så speciellt intressant bild för andra än de som känner henne?

Väldigt gammalt inläg det vet jag,
Men jag blir mer & mer nyfiken, hur många barnbilder hade du när du ansökte till gruppen barnfoto och hade du några problem ?
Gammal 2009-09-02, 11:32
Umbriel

Ravestream skrev: Väldigt gammalt inläg det vet jag,
Men jag blir mer & mer nyfiken, hur många barnbilder hade du när du ansökte till gruppen barnfoto och hade du några problem ?
Mins inte men kan inte ha varit mer än 4, som jag har nu, har inte varit så aktiv här på sistonde. Inga problem dock nej.
Gammal 2009-09-03, 11:05
Ravestream

Umbriel skrev: Mins inte men kan inte ha varit mer än 4, som jag har nu, har inte varit så aktiv här på sistonde. Inga problem dock nej.

Tack för ditt svar :)
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:34.

Tether Tools Case Air