Annons

Fotosidans Forum > Efter exponeringen > Datorn > Typ av NAS för säkerhetskopiering (spegling) av bildbibliotek

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2019-07-24, 13:52
cowboy

Tummen upp "Papperskorg" även i QNAP
Sundin skrev: Jag har Synology och filer jag raderar sparas i en mapp som kallas #recycle om papperskorgsfunktionen är aktiverad.
En liknande papperskorgfunktion med beteckningen “Network Recycle Bin 1” finns i min QNAP TS-669 Pro (den har i o f s några år på nacken).

Alla filer från NASen som jag raderar hamnar automatiskt i papperskorgen. Vill man tömma papperskogen får man göra det manuellt.
Gammal 2019-07-24, 14:21
Flash Gordon

Det finns nog många sätt att lösa detta på. Själv har jag haft ett antal lösningar genom åren.
Har länge kört med Qnap nas för back-up. Körde ett tag bilderna direkt mot en Qnap 451. Fast efter ett tag tyckte jag det gick för trögt när man redigerade bilder.
Skaffade därför en G-raid med 2 diskar. Kör den i raid nolll för högsta prestanda.
Den har Thunderbolt och är verkligen snabb.
Den backar jag upp mot mina 3 nas-servrar. Den ena av dem för att ha en kopia på alla bilder om stöld eller brand skulle inträffa.

Mina bilder tar cirka 6 TB så utrymme får man aldrig nog av.
G-raiden är på 12 TB.
Gammal 2019-07-24, 18:06
AFJ

PMD skrev: Crashplan är väl krypterat? Med en tillräckligt lång nyckel har man hyfsat bra skydd i så fall.
Det är säkert lugnt, mitt inlägg var skämtsamt menat.
Besvara

Bokmärken

Taggar
arbetsflöde , hårddisk , nas , säkerhetskopiering

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:10.