Annons
Gammal 2011-04-01, 13:11
Birdman

ormestad skrev: Gillar dina bilder från Barentsburg! Hur tar man sig dit från Longyearbyen?
Vi åkte dit med en turbåt från Longyearbyen. Kostade runt 1600 SEK (inkl. grillunch ombord) och tog hela dagen.

// Daniel
Gammal 2011-04-01, 13:19
ormestad

Det skulle ju kunna vara ett trevligt sätt att avsluta resan på... Har du namnet på arrangören?

Birdman skrev: Vi åkte dit med en turbåt från Longyearbyen. Kostade runt 1600 SEK (inkl. grillunch ombord) och tog hela dagen.

// Daniel
Gammal 2011-04-01, 13:25
Birdman

ormestad skrev: Det skulle ju kunna vara ett trevligt sätt att avsluta resan på... Har du namnet på arrangören?
Spitsbergen Travel om jag inte minns helt galet...

// Daniel
Gammal 2011-04-01, 13:34
ormestad

Denna kanske?
http://www.spitsbergentravel.com/Sta...t-Barentsburg/

De hade en del annat intressant också. Ska se vad min budget klarar av...
Tack igen för informationen!

Birdman skrev: Spitsbergen Travel om jag inte minns helt galet...

// Daniel
Gammal 2011-04-01, 13:36
rockmaster

Angående vem man skall åka med, så kolla runt på nätet och ta den som verkar trevliga. Vissa satsar mer på små grupper och mer eco-touch, andra på mer buissiness och stora grupper. Som fotograf föredrar jag alltid mindre grupper, det är lättare att styra efter gruppens behov då.

Alla turoperatörerna i longyearbyen är anslutna till samma bokningssystem, så om deras egna tur är fullbokad kan de se om någon annan har plats och vise versa.

Detta leder dock till att priserna också tenderar att vara extremt lika för samma typ av tur... Både bra och dåligt, på samma gång.

Barentsburg är trevligt och värt ett besök, men kom ihåg att det är helt vanligt folk som bor och jobbar där. Det finns tyvärr en del dåliga exempel på besökare som varit där och betett sig om om det var en turistattraktion... Sorgligt.

Go tur!

/Martin

PS. Ett tips till. Det finns flera trevliga hundgårdar uppe i bolterdalen som det säkert går att besöka och kanske tälta en natt hos. DS
Gammal 2011-04-01, 13:46
ormestad

Ja, jag förstår vad du menar. Det primära syftet med resan är dock att gå på tur och sen tänkte jag att man kanske skulle göra en kort endagsutflykt med båt någonstans om budgeten tillåter.

Bra tips om Bolterdalen, jag tänkte ju spendera några extra dagar där utöver vandringen, så det är bra att få lite tips på sevärdheter.

/Mattias
Gammal 2014-12-04, 18:36
Patrik Karlsson

Hur gick det med resan?
Vet att tråden är något gammal men hittade den precis och är nyfiken på hur det gick med resan?

Jag är nyfiken då resan du planerade är en liknande resa som jag själv skulle vilja genomföra inom en snar framtid :-)

Hälsningar,
Patrik
Besvara

Bokmärken

Taggar
djur , foto , natur , svalbard , vandra

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:58.