Annons
Gammal 2012-03-13, 22:17
Hoztic

När ni reggar en domän via ett webhotell, se till så att det verkligen är ni som äger adressen! Det finns en hel del webhotell som skriver adressen på sig själva, och lånar/hyr ut den. Det kan skapa en hel del problem i framtiden!
Gammal 2012-03-14, 20:46
Carlos Z.

Hej
500px.com har en mycket bra upplägg tycker jag. Där kan man välja olika portfolios med olika färdiga designs och det är gratis. Deras portfoilo är mycket välbyggda och med snygga layouts! Men, du kan välja att bli en "Awesom" medlem som kostar ca 50 dollar tror jag det var. När du gjort detta akn du då koppla in ditt eget domännamn och välja bort deras logga. Detta har jag själv gjort och jag är mycket nöjd!

Ta dig gärna en titt!

www.zayaphotography.com

/Carlos
Gammal 2012-03-15, 12:14
j2^

PhotosForever skrev: (visa bilder, men som ändå inte går att ladda ner, copyright).
De bilder du visar på en hemsida kan sparas av besökaren. Så enkelt är det ;)
Gammal 2012-03-15, 12:38
b1967

Kan också rekommendera 500px.com
Snygg och enkel, samt gratis med begränsningen till 20 uppladdningar i veckan.
Fördel också att man inte kan högerklicka på bilderna och välja att spara dem, vilket försvårar avsevärt för någon som vill sno bilderna.
Regga dig och testa!
Gammal 2012-03-15, 12:50
j2^

b1967 skrev: Kan också rekommendera 500px.com
Snygg och enkel, samt gratis med begränsningen till 20 uppladdningar i veckan.
Fördel också att man inte kan högerklicka på bilderna och välja att spara dem, vilket försvårar avsevärt för någon som vill sno bilderna.
Regga dig och testa!

Avsevärt vet jag inte. Både firefox och Chrome har ju inbyggda verktyg för att göra just det. I FF väljer man ju bara Page Info -> media så får man ju alla mediciner och dess länkar listade och kan spara dem därifrån.
Gammal 2012-03-15, 13:03
b1967

j2^ skrev: Avsevärt vet jag inte. Både firefox och Chrome har ju inbyggda verktyg för att göra just det. I FF väljer man ju bara Page Info -> media så får man ju alla mediciner och dess länkar listade och kan spara dem därifrån.
Jo, det är klart man kan göra så.
Men det är nog ändå många web-besökare som inte har koll på sånt som man då filtrerar bort genom att ha en spärr på högerklicken.
Det kanske finns någon portforliosajt som har löst det med flash eller annat som gör det ännu bättre, men antagligen kostar det i så fall pengar att vara med.
Gammal 2012-03-15, 13:55
wangblad

Men med "Print screen" knappen kan besökaren ändå alltd ta en skärmdump på bilden. Det går aldrig att förhindra. Därför är det knappast nån ide att försöka skydda sej, utan se det som nåt positivt att folk har intresse för bilden.
www.fotokonst,net
Gammal 2012-03-15, 13:58
j2^

wangblad skrev: Men med "Print screen" knappen kan besökaren ändå alltd ta en skärmdump på bilden. Det går aldrig att förhindra. Därför är det knappast nån ide att försöka skydda sej, utan se det som nåt positivt att folk har intresse för bilden.
www.fotokonst,net
Print Screen (windows) kan man dock skydda sig mot.
Däremot kan man.inte skydda sig mot "snipping. Tool" som ju är standard i Vista och framåt.
Gammal 2012-03-15, 14:18
b1967

wangblad skrev: Men med "Print screen" knappen kan besökaren ändå alltd ta en skärmdump på bilden. Det går aldrig att förhindra. Därför är det knappast nån ide att försöka skydda sej, utan se det som nåt positivt att folk har intresse för bilden.
www.fotokonst,net
Nej, det kan man ju alltid göra. Men då kanske inte bilden blir riktigt i samma kvalitet som originalbilden som man har uppe på internet. Eller det kanske den blir, jag är lite osäker på det...
Gammal 2012-03-15, 18:04
blaufish

b1967 skrev: Nej, det kan man ju alltid göra. Men då kanske inte bilden blir riktigt i samma kvalitet som originalbilden som man har uppe på internet. Eller det kanske den blir, jag är lite osäker på det...
Vid screenshots blir en bitmap (bmp/png/etc) som till 100% stämmer med vad skärmen visar, dvs hur webbläsaren tolkat bilden. För de flesta sammanhang kan man lite förenklat säga att de får i det närmaste en perfekt kopia.

Sen så kan ju användaren välja att spara som JPEG och då kanske tappa lite.

Jag vet inte riktigt hur jag ser på att stänga av Save as... funktionen. Nästan alla kommer kunna komma förbi det. Fördelen är väl kanske att någon halv-ärlig person skulle välja att inte göra det om man försökt förtydliga sin intention att inte tillåta det. De som inte bryr sig alls snor den ändå.
Gammal 2012-04-23, 14:44
Numeric

Om du är intresserad av professionell hjälp så kan du gärna höra av dig till mig. Jag designar och bygger webb till kreatörer (mestadels just fotografer). Det är såklart dyrare, för alla sidor specialbyggs, men du får en sida som är unik och precis som du vill ha den. Såklart är den enkel att uppdatera också. Kolla gärna på mina tidigare case här: www.averic.se
Gammal 2012-04-26, 20:58
Tomas Nilsén

calle_kjellberg skrev: Själv har jag min sida liggande på one.com
www.carlkjellberg.se

Lycka till!
Grymma bilder :) me like
http://www.tomasnilsen.se
Gammal 2012-05-26, 09:28
benttoe

calle_kjellberg skrev: Kan du inte knacka hemsida själv finns det en uppsjö "färdiga" sidor att köpa.
Exvis färdiga i wordpress eller i flash:
http://www.flashden.com/
http://themeforest.net/

Själv har jag min sida liggande på one.com
www.carlkjellberg.se

Lycka till!
Coola bilder på natur, bilar och motorcyklar.. många av dina bilder är lite råare, mörkare och "skitigare".. riktigt snyggt.

Ville bara säga det :)
Gammal 2012-06-03, 11:50
pati

Tack för tipset om portfoliobox.net, Prövade lite smugmug, 500px, zenfolio osv, valde portfoliobox, enkel att använda och har bra möjligheter att ändra utseende på sidorna, snabbt att bläddra mellan bilderna osv

Här mina sidor www.patrickblomphoto.com
Gammal 2012-06-03, 12:35
Leaflet

j2^ skrev: Print Screen (windows) kan man dock skydda sig mot.
Däremot kan man.inte skydda sig mot "snipping. Tool" som ju är standard i Vista och framåt.
Hur skyddar man sina bilder från Print Screen?
Besvara

Bokmärken

Taggar
foto , foto som jobb , hemsida

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:36.