Annons
Gammal 2012-09-21, 08:00
Göran Larsson

mikael.b.roos skrev: Självscanning på ICA maxi är dock rätt roligt, och lyckas man med konststycket att inte åka på en kontroll så går det riktigt snabbt i kassan, ...
Det går snabbt även vid en kontroll (i alla fall där jag handlar). Vid avstämning (kontroll) slipper man stå i en lång kö, för hjälp att lyfta upp varorna på bandet och dessutom är det bara, för mig, ungefär två avstämningar per år. Det går helt klart snabbare.

Det är inget konststycke att undvika avstämning. Man ser helt enkelt till att allt är skannat korrekt när det blir avstämning. Efter några avstämningar tröttnar datorn och låter dig vara ifred längre tider.
Gammal 2012-09-21, 09:00
mikael.b.roos

Göran Larsson skrev: Det går snabbt även vid en kontroll (i alla fall där jag handlar). Vid avstämning (kontroll) slipper man stå i en lång kö, för hjälp att lyfta upp varorna på bandet och dessutom är det bara, för mig, ungefär två avstämningar per år. Det går helt klart snabbare.

Det är inget konststycke att undvika avstämning. Man ser helt enkelt till att allt är skannat korrekt när det blir avstämning. Efter några avstämningar tröttnar datorn och låter dig vara ifred längre tider.
Okej.. ja i mitt fall är det nog lite värre för dom har ett kort band som snabbt fylls med varor vid en avstämning och ingen direkt hjälp att lyfta upp o packa ner.. blir ganska bökigt, men ja, det går ju helt klart snabbare om man slår ut det på 10 köptillfällen så att säga :) Jag tror datorn börjar tröttna på att kolla mina grejor nu så det ska väl gå smidigare hädanefter :)

Edit: oj vad långt vi hamnat från topic..
Gammal 2012-09-23, 16:32
Sten-Åke Sändh

Nu kommer snart stora stygga moderatorn :-)
Gammal 2012-09-23, 23:27
.Z.

Nu är jag inte mycket för dessa elektroniklador men visst handlar jag vissa saker i dem. Att klaga på enskilda kedjor är fel, är så oerhört olika mellan olika butiker än fast man tycker att kedjorna borde ha samma policy i alla butiker. Exempelvis den MM-butik jag har nära mig har en sanslöst fotokunnig personal på fotoavdelningen. Elgiganten som jag handlat några mobiler av (dom har alltid varit billigare på dem än MM som ligger vägg i vägg) har jag enbart goda erfarenheter av.

Ang expert så har dom här i Gbg lagt ned två butiker för flera månader sedan (av de jag vet alltså) samt på en annan butik haft outlet i snart ett halvår med liknande rabatter som folk nu av någon anledning springer benen av sig för, ok det kanske finns några som fyndat;-)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2
Gammal 2012-09-24, 00:53
KGS

keckax skrev: Har köpt både D800 och 35/1,4 hos MM Västerås. Bra pris, bra bemötande och tämligen kunnig personal.

/K
Precis. Västerås MM är bättre på foto än någon av de (få) specialbutiker som finns inom, åtminstone, sju mils radie.
Gammal 2012-09-24, 01:44
FlyerOne

.Z. skrev: ---
Ang expert så har dom här i Gbg lagt ned två butiker för flera månader sedan (av de jag vet alltså) samt på en annan butik haft outlet i snart ett halvår med liknande rabatter som folk nu av någon anledning springer benen av sig för, ok det kanske finns några som fyndat;-)
---
Även jag har köpt lite grejer från Expert Outlet i Göteborg. Mitt intryck var att en hel del av dessa prylar är kundreturer hopsamlade från andra Expertbutiker, plus en del nya saker som Expert kanske köpt in för många av, eller som gått ut ur deras sortimentet.

Senast jag handlade köpte jag en billigare HP Laserskrivare, och kartongen hade öppnats och sedan tejpats ihop igen. En kunds namn stog på kartongen. Det fanns dock inga tecken på att skrivaren hade tagits upp och använts.

Den Netgear router som jag också köpte hade däremot använts, det var helt klart. Dessutom saknades CD-ROM-skivan, som behövs för att man ska kunna ställa in säkerhetsnivåer etc. På Expert Outlet påstod de att det som fanns på CD-skivan gick att ladda ner från tillverkarens hemsida. Det gjorde det inte alls - det enda som gick att ladda ner var instruktioner för hur man kopplade in sladdarna (vilket jag redan hade gjort) samt hur man skulle ANVÄNDA CD-skivan...

Då gav de mig numret till tillverkarens telefonsupport. Jag sa då att jag dels inte ville betala (ev) dyra supporttelekostnader, och dels jag undrade hur supporten skulle kunna sända mig en CD-skiva via telefon? På den första frågan svarade han att jag i så fall kunde skicka en faktura till dem (Expert Outlet, förstås inte värt ett skvatt idag), och på den andra lyckades jag inte få något svar alls.
.
Gammal 2012-09-26, 19:29
Mercafreak

Netgear har gratis support så det förstår jag inte. Har haft i många år . Har själv nyttjat den vid nått tillfälle.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:13.

Tether Tools Case Air