Annons
Gammal 2012-09-19, 10:03
Christer2

mikael.b.roos skrev: Inte konstigt när mediamarkt är både billigare och bättre.. Har aldrig varit med om så kunnig personal och så stort utbud inom alla genrer som media markt! Dom vet verkligen vad dom sysslar med och tar sig tid att hjälpa!

onoff siba expert osv har ändå så litet utbud och endast instegsmodeller inom foto så det är inte lönt att gå dit för nån som är över amatörsteget.
Ett gott skratt förlänger livet - och så tidigt på dagen !!

Vore kul att veta vilken MediaMarktbutik du besöker.

Eller ditt inlägg var ett skämt?
Gammal 2012-09-19, 10:07
mikael.b.roos

Christer2 skrev: Ett gott skratt förlänger livet - och så tidigt på dagen !!

Vore kul att veta vilken MediaMarktbutik du besöker.

Eller ditt inlägg var ett skämt?
Kan det vara så olika? har besökt båda två som ligger i malmö och fått lika proffsigt bemötande i båda.. men det kanske bara är där då, har ju inte provat alla i hela sverige :)

PS. såklart slår dom inte renodlade fotobutiker men i jämförelse med andra elektronik-kedjor så!
Gammal 2012-09-19, 10:31
afe

Det är uppenbarligen ganska stor skillnad mellan olika MM-butiker. Här i byn (Uppsala) har de noll koll på foto, och utbudet är magert, men jag har hört att butikerna i södra Sverige är betydligt bättre.
Gammal 2012-09-19, 10:39
mikael.b.roos

afe skrev: Det är uppenbarligen ganska stor skillnad mellan olika MM-butiker. Här i byn (Uppsala) har de noll koll på foto, och utbudet är magert, men jag har hört att butikerna i södra Sverige är betydligt bättre.
oj! Ja det lär stämma i så fall.. Här har dom åtminstone upp till 5D i lager på canonsidan och motsvarande i nikon.. sen lite olympus osv, Man hittar dom flesta L-objektiven förutom kanske dom i 30K och upp. resten kan dom säkert ta hem.

Har märkt att dom biträden jag snackat med själva sysslar med fotografi och vet vad dom snackar om.
Gammal 2012-09-19, 10:57
Robert_Vallentuna

Jag var in till MM i både Kurvan och Barkarby för att känna på en D4 för någon vecka sedan. Från att ha haft podium med alla värstingar med 300-telen mm så hade de inte ens ett 1D eller D4 hus. Den stackars tjejen som hade hand om kamerorna (båda ställena) visste knappt hur man byter optik på en DSLR. Trist utveckling...
Gammal 2012-09-19, 11:21
Gucco

Mediamarkt
Jag besöker sällan MM, i allmänhet dyrare... och väldigt "på" personal. När de uppgav inför min mor att stationär dator var passé inom några år (i princip omöjligt att köpa), tappade jag helt förtroendet. Men upplevelsen av butiken skiljer, min erfarenhet är dock negativ.
Gammal 2012-09-19, 11:28
mikael.b.roos

Robert_Vallentuna skrev: Jag var in till MM i både Kurvan och Barkarby för att känna på en D4 för någon vecka sedan. Från att ha haft podium med alla värstingar med 300-telen mm så hade de inte ens ett 1D eller D4 hus. Den stackars tjejen som hade hand om kamerorna (båda ställena) visste knappt hur man byter optik på en DSLR. Trist utveckling...
Kan hålla med om att dom nog skalat ner lite, dom har kanske kännt efter vart deras målgrupp ligger och sparat genom att inte ta hem, värstingar.. men hur som haver går jag bara till en stormarknad när jag vet exakt vad jag ska ha och dom har det billigt.. annars är dom alltid mer proffsiga i riktiga fotoaffärer.
Gammal 2012-09-19, 13:16
Fredrik AVT

Är det någon som vet när Experts konkursrea startar?
Gammal 2012-09-19, 13:23
törnan

Fredrik AVT skrev: Är det någon som vet när Experts konkursrea startar?
Fredag som jag har förstått det.
Gammal 2012-09-19, 13:29
Fredrik AVT

törnan skrev: Fredag som jag har förstått det.
Vet du om det är hela landet (Göteborg i alla fall) eller bara lokalt som det startar fredag och var får man information?
Gammal 2012-09-19, 15:51
Phrizzawh

http://www.expert.se/

Fredag 10:00 börjar det, initial riktlinje är 25% av på allt, men varierar beroende på produkter såklart. Se listan över påverkade butiker på sidan.
Gammal 2012-09-19, 16:03
Ventures

mikael.b.roos skrev: Inte konstigt när mediamarkt är både billigare och bättre.. Har aldrig varit med om så kunnig personal och så stort utbud inom alla genrer som media markt! Dom vet verkligen vad dom sysslar med och tar sig tid att hjälpa!

onoff siba expert osv har ändå så litet utbud och endast instegsmodeller inom foto så det är inte lönt att gå dit för nån som är över amatörsteget.
Ja fortsätt handla hos mediamarkt, det är snart den enda kedja som finns kvar. Då behöver de inte sälja med förlust längre och koncernbidraget kan upphöra. Mig får de inte en krona ifrån så länge de inte har monopol.
Vad gäller fotorelaterade saker har tyvärr inte köpladorna så mycket av intresse att erbjuda, förutom något minneskort möjligen.
Gammal 2012-09-19, 16:54
Fredrik AVT

Phrizzawh skrev: http://www.expert.se/

Fredag 10:00 börjar det, initial riktlinje är 25% av på allt, men varierar beroende på produkter såklart. Se listan över påverkade butiker på sidan.
Med den initiala rabbatten på 25% med tanke på deras generellt lite högre priser blir det inte så billigt. Men vissa varor kan nog löna sig.
Gammal 2012-09-19, 17:06
keckax

Ventures skrev: Ja fortsätt handla hos mediamarkt, det är snart den enda kedja som finns kvar. Då behöver de inte sälja med förlust längre och koncernbidraget kan upphöra. Mig får de inte en krona ifrån så länge de inte har monopol.
Vad gäller fotorelaterade saker har tyvärr inte köpladorna så mycket av intresse att erbjuda, förutom något minneskort möjligen.
Har köpt både D800 och 35/1,4 hos MM Västerås. Bra pris, bra bemötande och tämligen kunnig personal.

/K
Gammal 2012-09-19, 17:26
Torparfarsan

Cool
paddmannen skrev: Ja visst är det så. Frågan är bara varför framtiden dröjer så förskräckligt..
Visst, alla beställer redan på internet men var är visningsbutikerna?

Sony har en på Av george V i Paris, men det är allt jag känner till.
Nej, alla beställer inte på nätet. Det är en bevislig myt! Det finns de som varken har internet eller dator. Precis som det finns de som inte har betalkort utan föredra kontanter. Och det finns de som föredrar att handla i en fysisk butik, men de räknas väl inte som normala människor förmodar jag.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:18.

Miops Capsule360