Annons
Gammal 2019-09-17, 14:36
smislo

https://nikonrumors.com/2019/09/16/a...-cameras.aspx/

Det verkar komma något AF förbättring också... men man måste skicka kameran till NIKON???
Gammal 2019-12-03, 12:29
smislo

smislo skrev: https://nikonrumors.com/2019/09/16/a...-cameras.aspx/

Det verkar komma något AF förbättring också... men man måste skicka kameran till NIKON???
Det verkar inte komma några nyheter om AF hos Z kameror? Vad tror ni? Kommer någon ny uppdateringen från Nikon angående Z?
Gammal 2019-12-03, 13:34
AWid

smislo skrev: Det verkar inte komma några nyheter om AF hos Z kameror? Vad tror ni? Kommer någon ny uppdateringen från Nikon angående Z?
Kommer säkert fler uppdateringar så småningom men tveksam om det kommer att handla så mycket om AF-prestanda. Senaste uppdateringen kom för bara ett par veckor sedan (2.10).

Jag tycker AF fungerar alldeles utmärkt efter 2.0-uppdateringen. AF-S tillhör väl det bästa som finns på marknaden och AF-C är också suveränt bra även om användargränssnittet inte är helt optimalt jämfört med vad man hört om Sonys senaste modeller eller Nikons spegelreflexer. Det krävs en del inlärning för att optimera hanteringen om man säger så:-)
Gammal 2019-12-03, 17:03
AWid

Såg just en artikel av Thom Hogan (en av ytterst få som jag betraktar som seriös bland internets hopkok av köpta youtubers/skojare/influensers). Där beskriver han AF-prestandan på Nikons Z-modeller. Kan väl sammanfattas som "mycket bra AF-prestanda, inklusive tracking, men delvis knöligt användargränssnitt" (min tolkning).

Artikeln kan hittas här.
Gammal 2019-12-03, 21:30
smislo

AWid skrev: Kommer säkert fler uppdateringar så småningom men tveksam om det kommer att handla så mycket om AF-prestanda. Senaste uppdateringen kom för bara ett par veckor sedan (2.10).

Jag tycker AF fungerar alldeles utmärkt efter 2.0-uppdateringen. AF-S tillhör väl det bästa som finns på marknaden och AF-C är också suveränt bra även om användargränssnittet inte är helt optimalt jämfört med vad man hört om Sonys senaste modeller eller Nikons spegelreflexer. Det krävs en del inlärning för att optimera hanteringen om man säger så:-)
Det gör det...det som jag upplever att den inte hinner riktigt fram när det gäller AF-C och 12 bilder/s...de första bilderna blir skarpa sedan tappar den och ibland blir inte exponeringen rätt...
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:09.