Annons
Gammal 2006-09-08, 23:12
TTG

lottawe skrev:
Klok insikt. Jag instämmer:)

Sen senastelistan som någon nämnde.. Den vill jag med ha väck trots att jag vill ha möjlighet att läsa under bilder. Den listan bidrar bara till att de redan kommenterade får ännu fler och färgar nog om något..
Där är vi överens *S*
Gammal 2006-09-08, 23:35
Tomasz

lottawe skrev:
Kvalitè framför kvantitét tror jag på.
"Kvantitet är en kvalitet i sig" -Stalin

Skämt åsido, det är spännande förslag som ploppar upp. Och även om jag är ganska nöjd med FS just nu så tycker jag det kan vara värt att prova lite nytt.
Gammal 2006-09-09, 06:01
evalisen

Jag vill lämna min åsikt här
och jag vill gärna ha kvar senaste kommentarslistan, tycker den ger väldigt mycke när jag själv inte orkar kommentera bilder att sitta och läsa vad som skrivs under andra bilder.
Mycke lärorikt. :o)

Sen använder jag den till att fånga upp svar från olika fotografer, när jag givit kommentarer och då vid förändringar till bilder. Istället för att jag ska gå tillbaka till varje bild så kan jag fånga upp många genom senaste listan.

Så den vill jag som sagt gärna ha kvar! :o)

Har sett att det pratas om en anonympool, den tycker jag ska vara både anonym vad gäller fotografen och andras kommentarer, tills det man skrivit själv. Annars tycker jag den kan kvitta. Ska det vara anonymt så kan det vara det hela vägen, skulle vara mycke intressant då.
Hets tror jag inte på alls i detta fallet, personligen läser jag inte kommentarer under bilder innan jag själv kommenterat bilden, utan jag utgår helt från vad jag själv tycker och känner.
Gammal 2006-09-09, 08:22
jkene

evalisen skrev:
och jag vill gärna ha kvar senaste kommentarslistan, tycker den ger väldigt mycke när jag själv inte orkar kommentera bilder att sitta och läsa vad som skrivs under andra bilder.

Sen använder jag den till att fånga upp svar från olika fotografer, när jag givit kommentarer och då vid förändringar till bilder. Istället för att jag ska gå tillbaka till varje bild så kan jag fånga upp många genom senaste listan.

Har sett att det pratas om en anonympool, den tycker jag ska vara både anonym vad gäller fotografen och andras kommentarer, tills det man skrivit själv. Annars tycker jag den kan kvitta. Ska det vara anonymt så kan det vara det hela vägen, skulle vara mycke intressant då.
Hets tror jag inte på alls i detta fallet, personligen läser jag inte kommentarer under bilder innan jag själv kommenterat bilden, utan jag utgår helt från vad jag själv tycker och känner.
Jag förstår dig till viss del. Man kanske kan tänka sig en kompromiss: Listan blir anonym, man ser bilder och kommentarer utan namn och varje medlem får i sin profil ange om man vill/inte vill att ens egna kommentarer ska dyka upp på listan.
Gammal 2006-09-09, 08:22
jkene

Det jag tycker är riktigt bra med Tomas förslag är ett det i ett slag tar bort all fokus från kommentarer och flyttar det till bilderna där det ska vara. Det här är en fotosida - kommentarerna är en av många metoder som tillhandahålls för utveckling - vi kommenterar bilder här, inte kommentarer. Om man påstår att folk slänger iväg slentriankommentarer för att få se fotografens namn och eventuella kommentarer ifrågasätter man medlemmarnas vilja att utveckla sig själva och andra. Argumentet att kommentarer också kan vara utvecklande är rent trams - bilden kommer alltid först, och återigen är då Tomas förslag genialiskt i det att man måste se bilden och kommentera den före man får se andra kommentarer.

Fotosidan skall givetvis designas för att hjälpa dem som vill utvecklas - de som inte vill utvecklas som har ett större behov att att se vad andra sysslar med får väl stå vid sidan och titta på.
Gammal 2006-09-09, 08:34
lottawe

Ska det vara anonyma kommentarer tror jag mer på att dölja namn på den som kommenterat än på att dölja dem helt (endast så blir de anonyma.) Vidare finns det diskussioner tidigare om anonym pool.
Gammal 2006-09-09, 09:14
TTG

evalisen skrev:

Enligt förslaget kommer du att se svar givna på dina kommentarer från din sida istället:

evalisen skrev:
Förslaget skulle inte behövas om alla tänkte och gjorde som du men så är det ju tyvärr inte
Gammal 2006-09-09, 09:46
TTG

Ny tråd startad med mitt förslag
http://www.fotosidan.se/forum/showth...threadid=65157
Gammal 2006-09-09, 10:07
evalisen

TTG skrev:
Enligt förslaget kommer du att se svar givna på dina kommentarer från din sida istället:

Förslaget skulle inte behövas om alla tänkte och gjorde som du men så är det ju tyvärr inte
Jag tycker det är att stänga in folk på sin egen sida, genom att ta bort senaste kommentarslistan. Känns inte så populärt från min sida.

På det andra du skrev, så tror jag att väldigt många gör ungefär som jag. Det tycker jag att jag har märkt på många av dom kommentarerna som skrivits på mina egna bilder.
Gammal 2006-09-09, 10:21
lottawe

Jag gå alltid tillbaks via länken till de jag kommenterat för att titta om svar tillkommit. Det går ju också att lägga till bevakning för att få mail om det. Såna metoder samt Tomas förslag om att direkt se på sin sida ger mycket bättre möjligheter då de inte är tidsbundna just till då svaret kommer så som senastelistan är.
Gammal 2006-09-09, 10:30
TTG

evalisen skrev:
På det andra du skrev, så tror jag att väldigt många gör ungefär som jag. Det tycker jag att jag har märkt på många av dom kommentarerna som skrivits på mina egna bilder.
Mjaaa Jag tycker nog snarare att dina bilder är exempel på precis det jag säger. Du måste hålla med om att det finns en stor del "instämmer med föregående talare"-kommentarer där. Inget fel i det iofs och dom kan ju fortsätta att komma men då först efter en vecka.
Gammal 2006-09-09, 10:34
evalisen

Om det är så att senaste kommentars länken är väldigt populär, och många går den vägen och läser kommentarer som skrivs.
Så tror jag det blir en förlust för fotosidan att ta bort den.
Men detta tror jag Christer och David kan se lätt i sin statestik.

Jag skulle ju personligen aldrig ta bort den sida som är mycke populär på någon av mina egna hemsidor.

Tomas - Har du läst alla mina kommentarer?
För det har jag... efterson jag fått dom. Och det är ofta under dessa år som jag fått uppfattning som jag skrev tidigare. :o)
Gammal 2006-09-09, 11:43
cecber

Läser igenom era spännande förslag på förbättringar och de är säkert bra, men jag har två frågor:

*Bryr ni er verkligen SÅ mycket om vem som har tagit bilden? Är det avgörande för om man kommenterar eller ej? Och skulle man verkligen slänga iväg en kommentar bara för att få se vem som tagit bilden. (Och hur funkar det när man går in på någons sida, måste man ha kommenterat någon av fotografens bilder för att kunna se fler bilder??)

*Tror ni verkligen att det går att koda alla dessa regler och undantag på ett smidigt sätt? Jag tycker att det verkar vara väldigt komplicerat.
Gammal 2006-09-09, 11:56
evalisen

Cecilia, jag kan svara för mej.
Nej fotografen har ingen betydelse för mej... jag kommenterar hej vilt överallt. :o)
Fast genomtänkt såklart.

Nej jag skulle inte slänga iväg en kommentar bara för att se vem som tagit bilden, så nyfiken är jag inte.

Återigen jag tittar på bilden mer än namnet på fotografen, jag har jäkligt svårt att komma ihåg alla namn dessutom, men däremot känner jag ofta igen bilderna. :o)

Kodning är jag inte så bra på, men jag har tron att allt går om man vill. :o)
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.

Miops Capsule360