Gammal 2019-04-28, 13:09
gamleJ

Jag tycker #7 står ut något lite men det är marginellt. Sätter jag inte den som favorit blir det fem eller sex bilder som jag ska ge poäng och det blir lite konstigt. Det blir alltså efter min utläggning nr 7 som blir min favorit :)
Gammal 2019-04-28, 14:09
jonasfj
Avslutat medlemskap

Min favorit den här veckan är #1
Gammal 2019-04-28, 16:04
rikitikitavi

Ok dags för favorit valet. För mig stod 3 st ut lite extra denna vecka, nr 1,6 och 7.
Var svårt att välja ut en av dom, men väljer nr pga av att jag själv tycker det är ”svårare” att ta kontakten och sedan utföra det snyggt som du gjort med ditt gatu porträtt . Nu verkar det som att du gör det rätt ofta förstod jag av andras kommentarer men föe min egen del känns det som något som kräver en hel del mer av mig om jag ska ta kontakt med främmande på gatan och sedan göra något snyggt av det😁👍👌🏻
Så bravo!
Gammal 2019-04-28, 17:27
FiCa1

Glad Tisdagsbilden #10: Min favorit
Jag lägger min röst på #5.

/ FiCa1
Gammal 2019-04-28, 18:06
Hrafne

Det är mycket just nu men här kommer mina kommentarer om bilderna och som favoriter sätter jag 1 och 7 som vinnarna för veckan. Roligt med så många bra bilder denna veckan :)

#1: Vilken fantastisk stil den här modellen har. Snyggt fångat av dig som fotograf. Jag gillar hur bilden känns lätt vinklad åt höger och hur fint du har fått till oskärpan i bakgrunden. Läcker bild.

#2: Snygg närbild med ett motiv som känns ovanligt och fräscht. Gillar hur du har lyckats fånga ljuset och skuggorna i bilden.

#3: Jag känner inte så mycket för bilden. En bra dokumentation av vardaglivet men inget som jag fastnar i en längre tid. Bilden kommer ge mycket minne till familjealbumet att tänka tillbaka på när barnet är för cool för att hjälpa till med disken :)

#4: En trevlig bild på en lagom sunkig verkstadsmiljö. Precis det man förväntar sig att hitta när man reser igenom USA. Du har fått med fin detaljer i murverket på byggnaden. Om något så skulle jag ha testat att höja kameran lite så att byggnaden hamnar lite mer offcenter i höjdled.

#5: Min egen. Jag gillade den här versionen just för att den inte hade en rak linje för speglingen som brukar vara det man vanligen ser. Men jag kan förstå att man stör sig på lutningen. Det jag först försökte fånga i bilden var djupet man får av gången och träden. Sen blev de här personerna en oväntad bonus.

#6: Väldigt snyggt hur den lilla ljusa biten lyfts fram av ljuset och sjön. det jag skulle velat ha gjort annorlunda är att inte ha lika mycket ovan som under vattenlinjen. Jag tycker du kunde ha höjt kameran så att det ljusa partiet med träd hamnar lite ovanför nederkanten av bilden, så man får se lite mer av träden ovanför vattnet. Tror det hade fungert bra som bild.

#7: Jag tycker denna bild ska kallas för upptäckarglädje. Barnets fascination över det rörliga vattnet och känslan på handen är fantastiskt bra fångat. Vackert med vattnet som stänker och hur barnets ögon reflekterar ljuset. Snyggt!

#8: Jag gillar iden och tycker det finns en del bildelement i bilden som skulle kunna fungera. Tycker dock inte den här vinkeln fungerar så bra. Det känns som två olika motiv med stengrunden i förgrunden av bilden och sedan två granar med ett jakttorn i vandel av bilden. Här skulle jag testa och se ifall man kan hita en annan vinkel som bättre berättar platsens historia.

#9: Läckert utnytjande av skärpa kontra oskärpa i denna bild. Misstänker att du har medvetet valt att ha kotten rakt i bilden vilket ger en liten lutning av marken och det ljusa, oskarpa i bakgrunden. En läcker bild som får mig att fundera över vad det är för något vi inte riktigt kan se genom all oskärpa.

#10: Vacker bild på en gammal trotjänare. Skulle fungera bra som ett vykort. Jag gillar färgerna som du har fått till på himlen och i havet.

#11: Jag tycker du har lyckats bra denna vecka också även om det blev en barnbild. Kul ide att fånga bilden genom en barnleksak, det ger en naturlig och leksam ram till till bild. Man kan verkligen se hur barnet funderar över vad det är för ny variant av tittut! som pappa leker just nu.

#12: Snyggt, symmetriskt blandat med naturens osymmetri. Du har fångat de olika färgerna i ufot väldigt bra. Jag skulle ha försökt ta en ild lite mr underifrån så man fick med mer av det gula på underidan. En bra och intressant bild.
Gammal 2019-04-28, 18:16
cardazio

En röst på #7 😀
Gammal 2019-04-28, 18:59
Kristobal

Flera bra bilder. Skulle egentligen vilja ha en poäng för varje kategori. Bästa Street, bästa natur, bästa porträtt osv.
Jag lägger en varsin röst på
1 streetportätt, 9 kotten och 6 spegling.
Gammal 2019-04-28, 22:24
dynax9

Min röst går till
Av mina favoriter blir #7 Flöde min favorit
Gammal 2019-04-29, 02:29
jonasfj
Avslutat medlemskap

Vinnaren den här veckan är #7 av Kristoffer. Grattis!
Gammal 2019-04-29, 15:19
Kristobal

Tack! Det var lite oväntat.
Tack för kritik och kommentarer. Hörs!
Gammal 2019-04-29, 15:44
Håkan_S

jonasfj skrev: Vinnaren den här veckan är #7 av Kristoffer. Grattis!
Jag får det till att #1 har fått 7 röster och #7 har fått 6 röster.
Gammal 2019-04-29, 16:03
jonasfj
Avslutat medlemskap

Håkan_S skrev: Jag får det till att #1 har fått 7 röster och #7 har fått 6 röster.
Ok, jag har räknat om och jag får det till att #1 och #7 har 6 röster vardera. Om det stämmer har vi två vinnare!

Cardazio och Kristoffer!

Jag väntar med grattis tills Håkan räknat en gång till... Haha...
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	Tisdagsbilden #10.jpg
Visningar:	11
Storlek:	37.4 KB
ID:	147991  

Gammal 2019-04-29, 16:15
Håkan_S

jonasfj skrev: Ok, jag har räknat om och jag får det till att #1 och #7 har 6 röster vardera. Om det stämmer har vi två vinnare!

Cardazio och Kristoffer!

Jag väntar med grattis tills Håkan räknat en gång till... Haha...
Rikitikitavi valde nr 1, även om det kan se ut som om han valde nr 1, 6 och 7.
Gammal 2019-04-29, 16:26
jonasfj
Avslutat medlemskap

Håkan_S skrev: Rikitikitavi valde nr 1, även om det kan se ut som om han valde nr 1, 6 och 7.
Det kanske han gjorde, men han skrev aldrig ut numret, så jag dömer delad första plats.

Alla: Försök vara tydliga med vad ni röstar på. Det skulle t.ex. också kunna tolkas som om FiCa1 röstade första gången redan i inlägg #16. Jag räknade inte det för det hade ingen betydelse för slutresultatet.
Gammal 2019-04-30, 06:25
rikitikitavi

Håkan_S skrev: Rikitikitavi valde nr 1, även om det kan se ut som om han valde nr 1, 6 och 7.
såg det mu, min åsna hade missat #1 där ;) ( Doh!)
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.

B+W Filter