Gammal 2019-12-09, 19:49
elmfeldt
Redaktör

acke skrev:
Jag förstår samtidigt din vink och avslutar därför detta gästspel. Jag sällar mig åter till den gigantiskt stora, tysta och passiva majoriteten av FS-medlemmarna. Ha det gott! :)
Svårt med text, men det är väl ingen offerkofta på vädring? :) Min vink var att jag förstått och lyssnat på din kritik som framförts flera gånger i tråden. Jag har försökt svara på den så gott det går. Efter att man konstaterat något sådant så är jag mer lösningsfokuserad. Det är möjligt, men inte alls säkert, att bild/bilddiskussioner blivit mindre av över tid och att det ponerade mindre bildpratandet skulle skapat mindre aktivitet. Jag vet inte om det är en sanning. Jag tror det finns fler parametrar.
Gammal 2019-12-09, 20:15
acke

elmfeldt skrev: Svårt med text, men det är väl ingen offerkofta på vädring? :)
Inte alls. Mitt fotointresse är oförändrat stort men mitt FS-intresse började svalna för ganska många år sedan, ärligt talat, så detta är ingenting nytt eller dramatiskt. Jag kör andra grejer nu. Lycka till med förbättringarna 2020!
Gammal 2019-12-09, 20:21
elmfeldt
Redaktör

Gott! Tack! Och tack för engagemang!
Gammal 2019-12-14, 22:20
martinot

acke skrev: Det fungerar precis som i arbetslivet. Man har alltid två möjligheter.

Om man vantrivs på sin arbetsplats så kan man engagera sig och arbeta aktivt och konstruktivt för att förändra och förbättra, precis som du föreslår. Det är första möjligheten.

Andra möjligheten är att man säger upp sig och byter arbetsgivare. Ibland är det en enklare och bättre lösning.
Kan absolut köpa det. Är absolut logiskt och helt rimligt att göra det valet. Inget som helst fel i det.

Vad som dock närmast liknar det som jag påpekade att jag ogillar är; om du på din arbetsplats klagar på alla kollegor som inte agerar, men samtidigt som du inte själv gör ett enda dugg åt saken.

Sådant är bara skenheligt (tycker jag).

(Och för sakens skull så var det inte dig jag avsåg med den kommentaren, utan generellt gällande några andra i tråden med lite av denna trista inställningen att det alltid någon annan som skall göra något, aldrig en själv).
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:52.

Lastolite Chromakey