Gammal Igår, 17:37
sb12

martinot skrev: Kan besvara mig själv här med ett tillägg; sedan även om "SB12" inte förstår skillnaden mellan enskilda punktbeskattningar, och generella utsläppsbeskattningar, så skall tilläggas att de inte är nya idéer då många haft liknande tidigare (minns tex. att Folkpartiet/Liberalerna redan på 80-talet hade förslag gällande försäljning av utsläppsrätter).
Svarar på denna också.
De skriver ju rakt av att den svenska koldioxidskatten är det som borde införas globalt. Den har funnits länge. Den är en punktskatt.
Jag citerar ännu en gång:
”En koldioxidskatt på svensk nivå...”

Kom igen nu!!
Gammal Igår, 18:31
Canalog

Lägg ut !
Jag tycker TS (trådskaparen) eller admin på Fs kan lägga ner den här tråden nu, den har enligt min mening spårat ur fullständigt från TS ursprungliga inlägg, och dessutom tycker jag att åtminstone trådens rubrik borde ha ett lite mera vårdat språk.

Jag kan visst förstå den frustration som Ts kände inledningsvis, men förhoppningsvis har ilskan runnit av henne så småningom och att hon nu har fått lite distans till problemen.

Jag störs av att varje gång jag loggar in på fotosidan så får jag detta invektiv ”Digitalfoto är piss” kastat i ansiktet...

Skärpning!
/B
Gammal Igår, 19:04
fotobollfoto

Canalog skrev: [...]
Jag störs av att varje gång jag loggar in på fotosidan så får jag detta invektiv ”Digitalfoto är piss” kastat i ansiktet...

Skärpning!
/B
Tänk vad mycket det finns att störa sig på.

Det tragikomiska i sammanhanget är att ditt detta inlägg kastar samma invektiv i ditt ansikte igen.
Gammal Igår, 20:33
apersson850

martinot skrev: Skulle man gå på varianten med att slags auktionsförfarande och försäljning av utsläppsrätter så kommer ju denna kostnad, precis som alla företags alla andra kostnader, att tas med i priset för tillverkningen av varan/tjänsten, och betalas i slutändan av slutkonsumenten oavsett var i kedjan den köptes/anskaffades.
Jag vet inte hur du inbillar dig att företag får in pengar, men jag kan upplysa dig om att de kommer från slutkonsumenten, i mer eller mindre rätt nedstigande led. Det finns inga andra pengar i kassan.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.

Elinchrom ELB 500 TTL