Gammal 2007-03-01, 19:54
Mattsen

Tre Ess skrev:
Samhället består av en mängd individer med olika åsikter,
jag delgav min och den stora mängd kvinnor jag diskuterat
detta med.

Det finns en liten grupp kvinnor som uttrycker en annan.
Har du funderat över vilka psykologiska mekanismer som
ligger till grund för den?

Varför ska DINA värderingar göra det?
Här kommer vi aldrig att mötas Anne-Lie, eftersom du hävdar att det är en "liten grupp" som uttrycker en annan åsikt. Jag hävdar att "din" grupp är den som är i klar minoritet...
Därför blir sådana här diskussioner dessvärre totalt meningslösa - mellan dom med din självsäkra inställning att merparten av dina medsystrar resonerar som du, och mellan dom med min inställning (har själv snackat med ett 30-tal tjejer om detta som delar min inställning). Vidare finns det trots ojämn könsfördelning här på FS många av ditt kön som uttrycker "min" inställning.

Psykologiska mekanismer?
Att de som "håller med mig" är offer för det patriarkaliska samhället och uynyttjas av porrindustrin? Är det de du tror? Sorry, håller iinte med isf för fem öre. Säkert finns det en o anann som "inte vet bättre" men merparten av dom jag har diskuterat bilder som den i tråden är framgångsrika och starka. Två av dom är egna företagare och tjänar mer stålar än mig. Nej, inte i porrindustrin...

Senast redigerad av Mattsen den 2007-03-01 klockan 20:04.
Gammal 2007-03-01, 20:15
Tre Ess

Mattsen skrev:
Här kommer vi aldrig att mötas Anne-Lie ...
Nej, det stämmer.

Psykologiska mekanismer?
Att de som "håller med mig" är offer för det patriarkaliska
samhället och uynyttjas av porrindustrin? Är det de du tror?
Sorry, håller iinte med isf för fem öre.
Det sa jag inte, jag frågade om DU funderat över det.

Vidare finns det trots ojämn könsfördelning här på FS
många av ditt kön som uttrycker "min" inställning.
Och vice versa.

....merparten av dom jag har diskuterat bilder som den
i tråden är framgångsrika och starka.
Två av dom är egna företagare och tjänar mer stålar än mig.
Och?
Gammal 2007-03-01, 20:33
CreativeMind

Glad Re: "Hängbröstfeminism"?
Tre Ess skrev:
Vad innebär "Hängbröstfeminism"?
För en förklaring vg se den numera stängda tråden med namnet:
"Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?"
http://www.fotosidan.se/forum/showth...threadid=69082

Och som startades av just Mats Larsson (Mattsen) ;-))
Gammal 2007-03-01, 20:36
Tre Ess

Mattsen skrev:
Här kommer vi aldrig att mötas Anne-Lie, eftersom du hävdar att
det är en "liten grupp" som uttrycker en annan åsikt. Jag
hävdar att "din" grupp är den som är i klar minoritet...
Därför blir sådana här diskussioner dessvärre totalt meningslösa ....
Här har du svar på varför så få kvinnor ids ge sig in i
diskussioner i detta ämne.

Du får gärna berätta vad "Hängbröstfeminism" innebär
också. Det står så på din sida.
Gammal 2007-03-01, 20:56
CreativeMind

elmfeldt skrev:
Jag funderade lite...

En mer intressant vinkel är hur unga tjejer påverkas att tro vad som är normalt. Och det kan knappast vara normalt att ha bilder på sig själv i bara mässingen liggandes ute på internet och för all framtid. Jag menar ngngång kanske man vill söka ett jobb där det inte är lika kul att alla vet exakt hur man såg ut. Likaså kanske en ung tjej tror att det förväntas att se dessa kroppar och poser som ideal. Carolina Gynning borde väl vara ett exempel på just det. Skulle faktiskt vara intressant att göra en intervju med henne och med hennes kommentarer kring ett per av de aktuella bilderna.
Tack - mitt i prick!

Ang. Carolina G.
Henne mötte jag första gången (medan jag scoutade modeller till ett uppdrag) när hon var 16 (om jag minns rätt), jag genomförde två testplåtningar av henne och hänvisade henne sedan till Sweden Models. Men jag valde att inte jobba vidare med henne - av olika skäl - fast hon hade grym potential. Hon är nog tyvärr ett typiskt exempel på vad jag menar med flickors utsatthet, spec. i modellbranschen. Men hon har ju bevisligen mognat rejält så hon kanske är ett bra val.

/johan e

Senast redigerad av CreativeMind den 2007-03-01 klockan 21:03.
Gammal 2007-03-01, 21:10
Makten

cw-op skrev:
Jag vill absolut inte förödmjuka dig, Martin men varför inte göra nåt åt detta enda problem då.
Detta är mitt privata problem, och det är lika olustigt varje gång nån försöker tala om för mig att det "bara är att ändra på".
Alla har sina problem. Detta är mitt. Vad som ter sig självklart och enkelt för dig är oöverstigligt för någon annan.
I den här frågan är jag alltså ett dåligt exempel, eftersom jag inte speglar andra "porrkonsumenter".

Edit: Att man tar morfin mot smärtor betyder inte att man tycker att det är bra om folk börjar använda det som drog. Den jämförelsen kanske är fånig, men det är åt det hållet jag ser det och därför inte har några större problem med hur jag själv agerar.

Tre Ess skrev:
Sen vet ni väl vad jag tycker om valet av
modell och vad det beror på.
Nej, berätta.
Jag ställer en motfråga då; varför har 90% av alla modeller som figurerar på "slitzbilder" opererade bröst?

Senast redigerad av Makten den 2007-03-01 klockan 21:16.
Gammal 2007-03-01, 21:22
Tre Ess

Martin,
du och jag har samma inställning i den här frågan.
Rikta inte bössan mot mig! :-)

Jag missuppfattade nog din mening, trodde det
var något annat som låg bakom.
Gammal 2007-03-01, 21:23
CreativeMind

Tummen ner
elmfeldt skrev:
Vi funderar på intressegrupper/klubbar och har kommit ganska långt på väg när det gäller kodningen, och jag tror att just den genré vi pratar om nu skulle passa som en klubb, och isåfall som en stängd klubb där man måste ansöka om att vara med och först då kan man se bilderna. Alternativt att man kan se bilder men inte kommentera (om man inte är medlem). Vad tror ni är en bra uppsättning?
Jag tror att detta är ett olyckligt vägval - då skulle det verkligen bli klubbar för inbördes beundran utan någon eftertanke eller några spärrar. Som det är nu så väcker bilderna debatt - och det är bra - fotograferna i fråga tvingas konfronteras med andras reaktioner.

Som det är nu så är ju "korsbefruktningen" av olika stilar och smakinriktningar lite av FS charm. Även om fotograferna som lägger ut bilder för kritik inte alltid uppskattar det ;-)

Och i förlägningen, vilka klubbar skulle ni tillåta?
Gammal 2007-03-01, 21:25
Makten

Tre Ess skrev:
Martin,
du och jag har samma inställning i den här frågan.
Rikta inte bössan mot mig! :-)
Det vet jag redan, jag tänkte bara ge en motfråga som "förklaring" för andra, vilket jag antog att du var ute efter;-)
Gammal 2007-03-01, 21:48
Mattsen

Tre Ess skrev:

Du får gärna berätta vad "Hängbröstfeminism" innebär
också. Det står så på din sida.
Uttrycket har jag snott... Från ett kåseri i gratistidningen jönköping-nu, skrivet av en tjej i 20-årsåldern... Jag kommer inte ihåg i detalj vad hon skrev med det var relaterat till det vi snackar om här.

En avancerad tolkning kan vara att hon blev lack på allt gnäll på tjejer som vårdar sin kropp, och som har fått "attribut" och gärna vill visa upp dom....

Jag tyckte uttrycket var rätt komiskt och kanske ganska rätt för vissa feministiska åsikter.

Det har alltid funnits en avundsjuka mellan individer av det feminina könet i kampen att attrahera män. Och denna avundsjuka kan ge rätt morbida och lustiga yttringar.
Gammal 2007-03-01, 21:58
Makten

Mattsen skrev:
En avancerad tolkning kan vara att hon blev lack på allt gnäll på tjejer som vårdar sin kropp, och som har fått "attribut" och gärna vill visa upp dom....

...

Det har alltid funnits en avundsjuka mellan individer av det feminina könet i kampen att attrahera män. Och denna avundsjuka kan ge rätt morbida och lustiga yttringar.
Såsom att det skulle kunna anses att "vårda" sin kropp när man opererar den.
Gammal 2007-03-01, 22:00
Tre Ess

Mattsen skrev:
Det har alltid funnits en avundsjuka mellan individer av
det feminina könet i kampen att attrahera män. Och
denna avundsjuka kan ge rätt morbida och lustiga yttringar.
Det har alltid funnits en avundsjuka mellan alla individer
i kampen att attrahera. Och denna avundsjuka kan ge rätt
destruktiva och olustiga yttringar.
Gammal 2007-03-01, 22:10
elmfeldt
Redaktör

CreativeMind skrev:
Jag tror att detta är ett olyckligt vägval - då skulle det verkligen bli klubbar för inbördes beundran utan någon eftertanke eller några spärrar. Som det är nu så väcker bilderna debatt - och det är bra - fotograferna i fråga tvingas konfronteras med andras reaktioner.

Som det är nu så är ju "korsbefruktningen" av olika stilar och smakinriktningar lite av FS charm. Även om fotograferna som lägger ut bilder för kritik inte alltid uppskattar det ;-)

Och i förlägningen, vilka klubbar skulle ni tillåta?
Klubbar ligger ju i linje med gällande regler så jag vet inte vad det är för problem du far efter.
Gammal 2007-03-01, 22:15
Tre Ess

Mattsen skrev:
En avancerad tolkning kan vara att hon blev lack på allt
gnäll på tjejer som vårdar sin kropp, och som har fått
"attribut" och gärna vill visa upp dom....
Jag har inget emot nakna kroppar, jag tycker själv att en
kvinnokropp är vacker att beskåda. Saken gäller hur den
porträtteras. Det är vad denna tråd handlar om, inte
om den ska porträtteras.
Gammal 2007-03-01, 22:38
CreativeMind

elmfeldt skrev:
Klubbar ligger ju i linje med gällande regler så jag vet inte vad det är för problem du far efter.
Det jag sa: om man tex kan se bilderna men inte kommentera så blir ju det bara "ryggdunket" kvar, eller? Tittat lite på tex BioFoto och där är det ju enbart lovord ;-) Men nu är ju inte fågelbilder så laddade :-) som just modellbilder - som berör flera aspekter - inte minst de "allmänmoraliska"!

/johan e
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:34.

Elinchrom ELB 500 TTL