Gammal 2010-03-14, 18:49
2L8

2L8 skrev: Enormt störande och svårt att hitta till intressegrupperna och mina bokmärken! Det kunde man lätt nå via dropdownmenyn förut!
Ehh, det var jag som inte hittade :)
Gammal 2010-03-14, 18:51
Alagazam

nonno skrev: Ett riktigt spännande förslag med ny bildpool SOC, särskilt som väldigt många inte är villiga att kryssa i om bilden är manipulerad eller inte. Det finns ju bilder som är fantastiska och som jag skulle vilja lära mig att skapa liknande effekter direkt i kameran. Men är bilden fantastisk pga en snyggt gjord bildredigering, är det ju dödfött att försöka få till liknande effekter bara med kamerans hjälp.
/Nonno
Men hur blir det i praktiken? Allt fler fotar ju RAW och de kräver efterarbete. Eller menar du pålagda effekter, där man tillför saker som inte fanns i originalbilden?
Gammal 2010-03-14, 18:58
nonno

Profilsidan
Profilsidan blev inte snygg efter att album har placerats i spalten längst till höger. Bilderna som man vill visa på profilsidan borde få en överordnad placering i förhållande till alla album.
Vore mycket snyggare och ge ett "renare" intryck om albumen fortsättningsvis är placerade under bilderna/bildspelet som man själv valt att särskilt visa upp. Nu ser det bara plottrigt ut.
/Nonno
Gammal 2010-03-14, 19:03
nonno

Alagazam skrev: Men hur blir det i praktiken? Allt fler fotar ju RAW och de kräver efterarbete. Eller menar du pålagda effekter, där man tillför saker som inte fanns i originalbilden?
Jag menar både pålagda effekter och/eller att man tar bort olika detaljer. Säkert finns det en bättre definition på vad som kan räknas som "direkt ur kameran".
/Nonno
Gammal 2010-03-14, 19:04
JazzBass

nonno skrev: Profilsidan blev inte snygg efter att album har placerats i spalten längst till höger. Bilderna som man vill visa på profilsidan borde få en överordnad placering i förhållande till alla album.
Vore mycket snyggare och ge ett "renare" intryck om albumen fortsättningsvis är placerade under bilderna/bildspelet som man själv valt att särskilt visa upp. Nu ser det bara plottrigt ut.
/Nonno
Jag instämmer. Det ser snyggt ut men är rätt opraktiskt.

Sen efterlyser jag fortsättningsvis ett bättre sätt för att navigera mellan subforumen, då rullmenyerna tidigare funkade utmärkt för ändamålet.

E: Länkarna till mina grupper under "Bilder" funkar f.ö. inte. Det kanske ni jobbar på dock. Saknar samma lista på grupper när man klickat på "Grupper" i menyn.
Gammal 2010-03-14, 19:59
FiLLez

Saknar också menyrullgardinerna
Gammal 2010-03-14, 20:03
Alagazam

nonno skrev: Jag menar både pålagda effekter och/eller att man tar bort olika detaljer. Säkert finns det en bättre definition på vad som kan räknas som "direkt ur kameran".
/Nonno
Då är jag helt med dig. :-)
Gammal 2010-03-14, 20:34
johnerik

Menyhanterung
elmfeldt skrev: Vi har tagit bort rullgardingsmenyerna och menyn kommer vara sådär. Vi kommer skriva en nyhet där vi motiverar de olika sakerna.
Den nya menyhanteringen är skitdålig. Nu får man bläddra oändligt långt innan man kommer till exempelvis "Slussen". Gå tillbaka till rullgardin!
/John-Erik
Gammal 2010-03-14, 20:53
gatosi

Även om jag skriver det som redan många andra har skrivit så gör jag det ändå bara för at peka på att det faktiskt är en försämring: Att rullgardinerna kom bort.
Snälla ni, inte alla som har supersnabbt bredband!
Och även om det finns de omtalade "genvägar" då börjar man väl koka i sin egen gryta och tittar bara på de forum som man la in där istället för att göra lite sidohoppar då och då. Det känns fattigare än förut.

Jag föstår de som blev irriterade ab rullgardinernas eget liv. Men det ursakade mindre krångel än alla dessa tudentals klick nu.

Utöver det visas bilderna på ett konstigt sätt. De har ingen bakgrund ovanför bilden. Bildens övre kant är samma som bakgrundens kant. Det kan ju inte vara tänkt så, eller?
Gammal 2010-03-14, 21:00
gatosi

Jag behöver inte heller se min profiltext på t.ex. min kommentarsida eller andra profilsidor. Vem jag är vet jag själv, och går jag på andras profiler så räcker det för min del att ha läst deras presentation en gång. Jag behöver inte ha de vid sidan om hela tiden.

På kommentarsidan måste vståndet mellan kommenterade bild och kommentar förstoras.
Gammal 2010-03-14, 21:00
JohanPixels

Jag tycker den känns rörig nu och svåranvänd de mesta ligger helt fel för ögonen och man vet inte var man ska kolla, den tidigare hemsidan gillade jag iaf..
Gammal 2010-03-14, 21:05
Göran Larsson

gatosi skrev: Jag föstår de som blev irriterade ab rullgardinernas eget liv. Men det ursakade mindre krångel än alla dessa tudentals klick nu.
Jag hade varit nöjd om rullgardinerna hade varit kvar men behövt ett klick för att rulla ner. Rullgardinerna i sig var inte irriterande -- det var deras ständiga oönskade nerrullningar som irriterade mig.
Gammal 2010-03-14, 21:10
gatosi

Ja, det skulle visst vara den smidigaste lösningen!

I övrigt är det alltid lite så att nya design i forum brukar orsaka missnöje helt enkelt för att man måste vänja sig om. Ofta vänjer man sig ändå. Om det ena står på höger och det andra på vänster eller tvärtom bryr jag mig inte så mycket om.
Men bredbandets hastighet är bredbandets hastighet och antalet klick är antalet klick...
Gammal 2010-03-14, 21:21
gatsu

Orkade inte läsa igenom hela tråden.

Gillar nya looken, men känns väldigt avigt med menyn till höger? Kan inte vara vanligt på någon hemsida?

Såg bara att under "Citatet" så står texten i svart mot svart bakgrund = svårläst ;)

Annars fint jobbat med layout o grafik!
Gammal 2010-03-14, 21:22
lahoo

Arg Klen respons från fotosidan
Det enda av kritiken, vad jag kan minnas, som man bemött i tråden har varit om adblocker. Detta är i sig intressant för jag antar att om alla kör en adblocker så kan ni ju lika gärna skippa reklamen och därmed slippa behovet. Man skall inte gå över ån efter vatten eller gräva en grop för sig själv. Att rekommendera en adblocker är därför ologiskt och inte ett seriöst svar.

Jag tar gärna emot tips om en bra adblocker för Chrome men jag vill att Fotosidans ansvariga bemödar sig att svara på den massiva och väl underbygda kritiken mot
- navigeringen
- typsnittsvalet
- försvunnen funktionalitet
- att designen inte funkar med 1280 eller mindre i bredd
etc.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:36.