Annons

Fotosidans Forum > Handla > Köpråd > Kompaktkamera med ljusstark optik - vilken?

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2017-01-14, 00:13
ErlandH

larsborg skrev: Jämför inte storleken på kamerahusen...
För många av oss är storleken på den här typen av kamera viktig. TS har två egna förslag, båda betydligt mindre än LX100 så hen tycker kanske också att storleken har betydelse.
Gammal 2017-01-14, 00:40
larsborg

ErlandH skrev: För många av oss är storleken på den här typen av kamera viktig. TS har två egna förslag, båda betydligt mindre än LX100 så hen tycker kanske också att storleken har betydelse.
Ja, storleken på sk. kompaktkameror har visst betydelse, men en test av de olika kamerorna är ändå inte fel!
Panasonic LX100 var ett förslag tidigare i tråden, dock inte från mig.
He-he, hen hade även en Panasonic LX15 uppe på förslag, den bör även komma med.
Nu tror jag inte det är någon jättestor skillnad på skärpa och dynamik mellan de uppräknade kamerorna, utan den behändigast/mest kompakta/bästa pris/trevligast fotografera med, - troligen blir det slutliga valet.
Denna Internet sida har seriösa kameratester, de flesta kameror på marknaden finns med:
www.dpreview.com
Gammal 2017-01-14, 05:08
martinot

rikitikitavi skrev: Skulle köra på Lumix där helt klart :) har bara bra erfarenheter av de kompakterna sedan innan.
Kommer ihåg när jag skaffade min första där( LX3) för några år sedan, älskade den, då var ju den lite ensam i sitt slag, men fortfarande tycker jag (förutom Fuji) att panasonic där med Leica samarbetet gör riktigt fina kompakter.
På semesterresa i Asien och har faktiskt gatufotat några dagar i Shanghai med en 1" Lumix "turistkompakt" (TZ100), och det har fungerat över förväntan bra både dag och kväll (mycket nattljus). Jättenöjd med den!
Besvara

Bokmärken

Taggar
dmc-lx15 , dsc-rx100 , panasonic , sony

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.

Elinchrom ELM8