Annons
Gammal 2019-06-15, 21:00
zosma

Sigma 24-105/4 DG OS HSM ART
Hur bra är den idag på en FX kamera, den har ju några år på nacken?
Gammal 2019-06-15, 21:14
Fredrik AVT

Den är ju rätt ny som jag ser det. Den är skarp i klass med Canon 24-105 L med bättre transmission. Effektiv bildstab och tämligen skarp. Dess svaghet är kantskärpa i vidvinkelläget. Så överlag ett bra objektiv och det håller än.
Gammal 2019-06-15, 21:29
ztenlund

Det som verkar lurigt är att Sigma förefaller ha någon mystisk stabiliseringsvariant som inte parkerar stabiliseringsgruppen, utan istället håller den flytande även om man stänger av den liksom att den håller kameran vaken längre än vad den är inställd på. Om detta fenomen uppstår på alla kameramodeller vågar jag inte säga, men det bidrar till onödig batteriförbrukning.

Om jag inte minns fel så finns det även något blogginlägg e dyl från någon som försökte fotografera en bild och fick en del problem pga att objektivet inte fick bilden på samma ställe varje gång kameran väcktes. Kanske inte ett problem för de flesta, men rimligen ett resultat just av att stabiliseringsgruppen inte verkar parkeras.

Rent optiskt förefaller det höra till de bättre för spegelreflexer av objektivtypen. Det ovanstående gör mig dock lätt skeptisk, även om jag tycker att omfånget är bra.
Gammal 2019-06-16, 21:00
zosma

Då har man beställt den här objektiven, hoppas man blir nöjd.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.