Annons
Gammal 2016-09-21, 10:24
PMD

Bussmicke skrev: Behövs det i en kompakt kamera? Jag har det i min Sony RX100M3 och den är så liten att det är lite bökigt att kolla i den.
Jag vill ha en sökare. Med glasögon ser jag skärmen på kameran lite suddigt, så jag måste skjuta upp glasögonen i pannan för att komponera bilden. Om jag byter mellan att titta på motivet direkt och att titta på motivet på kameraskärmen så blir det bökigt med glasögonskyfflandet.

Om kameran har sökare ska den förstås ha en dioptriinställning så att jag kan använda den med glasögon.

Dessutom har jag ännu inte sett en kameraskärm som duger i starkt solljus.
Gammal 2016-09-21, 10:35
Fredrik AVT

Om man inte har behov av 4K är frågan vad denna tillför över Canon G7X II och Sony RX100 III har även den ungefär samma ljusinsläpp (ingen större skillnad på f/1,4 och f/1,8 då alla dessa d u har f/2,8 på telesidan) men har en EVF. Canon G5X kanske är segare men den har EVF och kostar mindre. Varför inte slänga i en EVF - extrakostnaden för Pana torde inte blivit stor och man kan ha gjort den liten och begränsat storleksökningen.
Gammal 2016-09-21, 10:57
martinot

Den tillför inget för mig personligen (4K kan vara extra plus, allt annat lika, men då jag inte filmar så är det inget avgörande). Går dock bort för just mig pga avsaknad av EVF.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:38.

Elinchrom ELM8