Annons
OBS: denna grupp är markerad som inaktiv. Gruppvärden kan aktivera den igen genom att redigera inställningarna.
Gammal 2019-04-25, 11:20
iSolen.se

cnohall skrev: Tack för konstruktiva tankar!

Tror hacket kommer dels pga vinden. Disen kommer inte ens från glas, utan plast. Behöver hitta något sätt att hålla grejerna stilla på även om det blåser. Uppskattar tips om det.

Skulle gärna bli belyst om vad motljusskydd och svart punkt är. Det är taget med en 3 år gammal budget telefon. Mina kunskaper är begränsade.

Men intresset är starkt och både kunskap och material går ju att råda bot på med lite tid och tips!
Svartpunkten hittar du tex i reglaget för kurva i PS eller LR, du bestämmer helt enkelt hur mycket grått som ska bli svart, man "drar bara in vänstra pilen tills det ser bra ut" och är alltså mycket enkelt.

Alla objektiv, speciellt de i telefon ger bättre kontrast om de är rena och när solen och annat ljus inte kommer åt frontlinsen från sidan så därför brukar man använda motljusskydd på objektiv. Vad jag vet finns det inte för mobiltelefoner men du kan du skugga för att åtminstone undvika direktsol om du befinner dig i solen.

/isolen

(den avslutningen har jag väntat på i 12 år)
Gammal 2019-05-02, 09:40
cnohall

iSolen.se skrev: Svartpunkten hittar du tex i reglaget för kurva i PS eller LR, du bestämmer helt enkelt hur mycket grått som ska bli svart, man "drar bara in vänstra pilen tills det ser bra ut" och är alltså mycket enkelt.

Alla objektiv, speciellt de i telefon ger bättre kontrast om de är rena och när solen och annat ljus inte kommer åt frontlinsen från sidan så därför brukar man använda motljusskydd på objektiv. Vad jag vet finns det inte för mobiltelefoner men du kan du skugga för att åtminstone undvika direktsol om du befinner dig i solen.

/isolen

(den avslutningen har jag väntat på i 12 år)

Tack för alla tips och tålamodet med att förklara det. Betyder mycket!

Finns en trevlig strand i närheten av där jag befinner mig, men vill hitta en bra tid då det både finns mycket folk men inte är för soligt.

Gav filmning ifrån ett tåg/tunnelbana ett försök. Inbillar mig att jag lyckades få det rätt stabilt den här gången åtminstone.

3 stationer på under 45 sek
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:06.