Gammal 2010-09-29, 13:05
Wreckdiver

Söker stadigt stativ (för långa telegluggar)
Jag är på jakt efter ett riktigt stadigt stativ som skall hålla min utrustning på plats utan att ge en massa skakningar.

Den utrustning som skall användas är ett Gimbal-huvud (GH-2) tillsammans med ett Nikkor 200-400 samt en D3s.

Jag har läst lite om stativen från Stabil och de verkar ju trevliga, dock så står det inget om hur mycket vikt de klarar av. Stativen från Gitzo är ju trevliga, dock så kostar de ju en smärre förmögenhet att köpa, och det har jag tyvärr inte råd med. I dagsläget använder jag ett Manfrotto 055PRO-B då jag filmar med min D3s (med vanliga linser) samt ett Manfrotto 190 till vanlig fotografering.

Några förslag på stativ som kan passa (som inte kostar skjortan) ?
Gammal 2010-09-29, 13:19
atotowi

Jag har ett Manfrotto 058 som jag använder och ett Manfrotto 117 (som jag kan släppa för en billig peng).
117 väger 6kg och är försett med "spik"fötter (eller jordspett ligger närmare sanningen men kan ersättas med andra Manfrotto fötter).

http://manfrotto.com/product/0/117B/...e_Triopd_Black
OBS det stativ jag har är Gult/silver och har använts som stativ till avvägningsutrustning på bygge.
Gammal 2010-09-29, 17:03
Trannel94

Wreckdiver skrev: Jag är på jakt efter ett riktigt stadigt stativ som skall hålla min utrustning på plats utan att ge en massa skakningar.

Den utrustning som skall användas är ett Gimbal-huvud (GH-2) tillsammans med ett Nikkor 200-400 samt en D3s.

Jag har läst lite om stativen från Stabil och de verkar ju trevliga, dock så står det inget om hur mycket vikt de klarar av. Stativen från Gitzo är ju trevliga, dock så kostar de ju en smärre förmögenhet att köpa, och det har jag tyvärr inte råd med. I dagsläget använder jag ett Manfrotto 055PRO-B då jag filmar med min D3s (med vanliga linser) samt ett Manfrotto 190 till vanlig fotografering.

Några förslag på stativ som kan passa (som inte kostar skjortan) ?
Läser man under historia på deras hemsida anges att dom klarar upp mot 15 kg tunga kameror och objektiv.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:19.

B+W Filter