Gammal 2020-01-20, 23:47
cardazio

martinot skrev: Helt riktigt (både av dig, och PMD).

Elektronik och rätt mjukvara för översättning av protokollen för saker som bländare och fokus/AF är absolut nödvändigt, och förmodligen det allra svåraste att få till både snabbt och tillförlitligt, speciellt AF-C (det har ju Sigma och andra fått erfara tex. gällande deras adapters mellan EF- till E-mount).

(Tror att det rent praktiskt faktiskt kan vara mycket svårare att få fram en 100% mjukvarumässigt välfungerande adapter, än att lösa själva mekaniken på 4 mm.)
Intressanta synpunkter. Tänkte inte på det där med bländarstyrningen. Jag sätter mig och väntar in "OS-kamerorna" så får vi se om det blir köp innan Brexit verkställs till 100% dvs. innan importmomsen. Var oerhört nära att köpa en Z7 efter att jag märkte att oändlighetsfokus på min "nya" Helios 44-2 ligger 1.5 meter bort, men efter att ha märkt att de tagit ett kliv fram ergonomimässigt med Z50 blir det intressant att se vad de släpper i år.

Så nu är det bara att vänta - kommer det inga bra nyheter kanske jag köper en Z7 ändå i slutänden.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:59.

Lastolite Chromakey