Annons

Blixtsynksladd till Leica

Produkter
(logga in för att koppla)

echorec

Aktiv medlem
Hm, tror jag slängde ett antal sådana nyligen... :-(

Om jag har någon kvar kan du få den, ska kolla och återkommer...
 

echorec

Aktiv medlem
Jag kollar i morgon. Slänger normalt sett inte Leica förstås men det händer aldrig att jag använder blixt till Leicorna, därav denna lilla slängnings-incident...
 

echorec

Aktiv medlem
Har hittat lite prylar men vet inte exakt vad det är för kontakter på din blixt. Har du kvar min mailadress så tar vi detta via mail istället.
 

Torparfarsan

Avslutat medlemskap
Funderar på vilken synkroniseringssladd som passar från en Leica M2 till en Metz 45 CT-3? Tacksam för tips!
Har du kollat med någon fotohandlare som har existerat några decennier om de möjligen har en adapter mellan Leicas "egna" blixtkontakt och den "vanliga". Det är ju en liten plugg att trycka fast i kamerans blixtkontakt och som sedan sticker ut ett par millimeter där synksladden sedan ansluts.
 

abethecat

Medlem
Har du kollat med någon fotohandlare som har existerat några decennier om de möjligen har en adapter mellan Leicas "egna" blixtkontakt och den "vanliga". Det är ju en liten plugg att trycka fast i kamerans blixtkontakt och som sedan sticker ut ett par millimeter där synksladden sedan ansluts.
Tack för tipset "Torparfarsan"!

Har fått tag i sådan och det fungerar, men ju fler skarvar desto större risk att det blir fel. Vill helst ha en som är gjord i ett stycke.
 

Urr

Aktiv medlem
Tack för tipset "Torparfarsan"!

Har fått tag i sådan och det fungerar, men ju fler skarvar desto större risk att det blir fel. Vill helst ha en som är gjord i ett stycke.
Jag har en adapter som är utskjutande från kamerahuset. Finns det möjligen en sådan som inte "sticker ut"?
 
ANNONS