Annons

Har nå´n fått nåt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rikard

Aktiv medlem
Har varit medlem ett tag, men inte särskilt aktiv. Nu blev jag lite nyfiken när satt och slöläste och kolla bilderna. Är det någon i detta sällskap som känner att de verkligen fått ut något av att vara med? Är det någon som lyckats sälja bilder tack vare detta medlemskap? Är det värt att uppgradera sitt medlemskap?

MVH//Rikard
 

Walle

Aktiv medlem
Jag har fått tillgång till en oerhörd kunskaps- och inspirationskälla. Jag hade absolut inte varit där jag är idag i mitt fotograferande utan fotosidan.
 

Loj

Aktiv medlem
Rikard skrev:
Är det någon som lyckats sälja bilder tack vare detta medlemskap? Är det värt att uppgradera sitt medlemskap?
Personligen är jag inte medlem här av kommersiella skäl. Att sälja bilder är inte mitt mål. Men precis som Christoffer säger har fotosidan gett mycket. Framförallt har mitt bildseende tränats och jag har fått idéer till många nya bilder. Föruton den enorma kunskapsbank som vi medlemmar utgör...

mvh Janne
 

Orelle EFS

Aktiv medlem
fått nått??

jag sällar mig till christoffer och jan och säger att jag inte är här för kommersiella intressen utan för att lära mig nya saker, träffa nya människor och få inspiration allt detta tycker jag verkligen att jag fått.
Men tja mitt silvermedlemsskap som jag inte direkt utnyttjar fullt ut borde jag antingen
sätta mig ned och utnyttja mer eller... nedgradera medlemsskapet.
 
Senast ändrad:

Dagobert

Avslutat medlemskap
En i raden!

Säger som tidigare skribenter. Ej komersiellt syfte för min del. Utan ser fotosidan snarare som en stor kunskapsbank. Rätt utnyttjat förbättrar man sitt bildseende avsevärt som nybörjare.
Utan fotosidan hade jag inte tagit de bilder jag tar idag. De framsteg som jag gjort sedan jag blev medlem för ca 2 år sedan hade tagit betydligt längre tid att göra utan responsen från andra medlemmar. Stort tack!

Jag utnyttjar inte heller mitt medlemskaps fulla kapacitet, men har som syfte att göra det. Jag vill kunna visa så många bilder som möjligt, till en så rimlig kostnad som möjligt, som jag sedan kan få ris eller ros på. Utan kritiken är det nog lätt att man avstannar i sitt bildskapande och kör fast i ett enda spår.
 

Walle

Aktiv medlem
Dessutom, Roine, utan fotosidan så hade jag troligtvis aldrig köpt EOS30'n av dig, och då hade jag verkligen varit way way behind där jag är nu (ursäkta svängelskan, rött har den effekten på mig ;))
 

gunte

Aktiv medlem
Kan väl inte påstå att kunskapen ökat något men det beror nog på allmän tröghet,hehe..däremot har jag fått bättre bildseende, trevliga vänner och glada mejl..
mvh/gunte..
 

mipert

Aktiv medlem
Det är diskussionerna jag är med för men annars har jag fått fyra förfrågningar om fotograferingsjobb.

Inget har blivit av, ett tackade jag nej till och de övriga hörde jag inte av mer efter att ha lämnat prisförslag.

Ett jobb beräknade jag till 10-13000 men den personen hade tänkt sig 1500-2000.
Uppriktigt sagt låg jag inte ett dugg högt, jag har lägre priser än vad branchorgan som SFF rekommenderar.
 

ZerveZ

Aktiv medlem
medlemskapet här på fotosidan är ju egentligen gratis för alla basfunktioner så man behöver inte vara betalandemedlem för att kunna utnytja kunskapsbanken eller utveckla sitt bildseende. men dock så är jag ändå medlem och detta för att stöta de som står bakom den här sajten och fixar bra bandbred så att det rinner på fint och uppdaterar och fixar och donar. helt enkelt gör sidan möjlig. då tycker jag inte 100kr/år är särskillt mycket med tanke på att jag iaf spenderar minst 1 timme om dan här. En tim kostnad för att roa sig på ungefär 27 öre i timmen är en kostnad som iaf jag kan betala.:)
 

forstheim

Aktiv medlem
Håller med alla andra här om att det inte är för kommersiella syften man är medlem. Men visst har man "fått ut nåt" av det hela..framförallt kanske inspiration..men också värdefulla tips för att kunna vidareförkovra sig i sitt fotograferande på egen hand.

Framförallt gäller ju detta när man är ny eftersom ju mer kunskap man själv tar åt sig nu desto mindre lär man kunna ta ut som framtida medlem. Ganska naturligt.

Jag använder fotosidan på ett lite annat sätt nu än när jag blev medlem under år 2001. Uppladdade bilder brukar jag numera bara snabbt bläddra igenom. Ger inte alls lika mycket idag som för två år sedan. Föredrar istället att låna böcker av fotografer som jag vet med mig att jag uppskattar.

Forumen använder jag istället mer nu för tiden. Mest som en "socialfotografisk" grej..det är ju helt enkelt kul att kolla igenom vad andra tycker och tänker om allt som rör fotografi.
 

prinsen

Aktiv medlem
Jag måste säga att fotosidan.se har/är en stor kunskaps bank för mig, Är det något man är fundersam på, Gå in på chatten. Där finns det allt från Framkallnings experter, prylgalna fotonissar till riktiga amatörer.
En stor tillgång.

Tyvärr så har nog inte alla tid att sitta vid datorn några längre stunder, Då finns forumet släng in en fråga och få svar några minuter senare.

Söker man inspirationskällor så finns det hur mycket fotografer som helst på fotosidan, Allt från kompaktkamera fotografer till avancerade storformats fotografer. Och givetvis fotografer som inte har någon kamera heller.

Kunskaps nivån på denna sida är enorm, inspirationskälla och kunskapsbank skulle jag villja säga.

Har du en stund över så hoppa in på chatten. Den finns HÄR

Välkommen
 

Pidda

Aktiv medlem
Några fotojobb har jag fått.

Med tanke på att det inte finns någon annan här på fotosidan.se som tar sådana bilder som jag så har jag inte fått något "bollplank".
Däremot är det många som sett vad jag gjort och jag har även blivit erbjuden jobb.
 

Rikard

Aktiv medlem
tjong!!!

Det var värst - Vilken fart det blev, minsann inget fel på aktiviten i detta forum. Det verkar helt klart som om jag får skärpa till mig och besöka fotosidan lite oftare. Får allt lägga ut lite bilder oxså. Tackar för alla svar.

MVH//Rikard
 

PatrikAdolfsson

Aktiv medlem
Rikard, jag har varit medlem i ett år och har lyckats sälja 6 bilder jag har haft uppe här.

Jag kommer definitivt förlänga/uppgradera mitt medlemskap när det går ut :)

Lycka till!

/Patrik
 

Liza

Aktiv medlem
Fått nå´t??? Ja massor, inte pengar men inspiration, tips, i en del fall - ren kunskap. Bildseendet har utvecklats och med det även det egna fotograferandet.


Vad du får för medlemsavgiften (som du själv bestämmer storleken på) är helt upp till dig själv men jag ångrar inte mitt medlemsskap en minut och betalar gärna avgiften för servicen och för att stödja FS.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Har varken sökt eller fått jobb genom FS, det betvivlar jag fungerar för min del.

Däremot har det blivit en del givande diskussioner under tiden här. Och sett en del bra bilder från andra medlemmar.
 
ANNONS