Annons

Fotoprojekt - Är du singel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Don Haka

Aktiv medlem
Jag tänkte dra igång ett nytt fotoprojekt nu. Tänkte börja med att fotografera folk som lever som singlar. Unga, gamla, tjejer, killar, folk som trivs med det, folk som hatar det. Ja alla sorter. Skulle både vilja fota hemma hos er och i olika situationer som tvättstugan, krogen etc. Bilderna kommer ALDRIG att publiceras utan erat samtycke. Alla som ställer upp kommer självklart att få bilder. Hör av er.
 

harabergsmannen

Aktiv medlem
ja visst, om du orkar pallra dej till Halmstad kan la jag ställa upp. har en jädra massa kompisar som åsså är ensamma under olika omständigheter tex mambosar trots uppnådd mogen ålder osv. Vad har du tänkt göra med projektet i slutändan?
 

Don Haka

Aktiv medlem
Tack för svaren! I första hand kommer jag bara att visa bilderna för mina lärare på skolan. Vad det blir i slutändan vet jag inte riktigt ännu. Just nu tillåter inte min ekonomi resor utanför Stockholm tyvärr.

Kom igen nu det finns ju en massa singlar i Stockholm. Om ni inte själva är singlar kanske ni har någon vän eller släkting som är intresserad.
 

Linmajon

Aktiv medlem
Jag trodde det var extremt lätt att hitta singlar i Stockholm. Det är väl bara att gå ut på cafeer och krogar och 'ragga'?
 

lynxx

Avslutat medlemskap
Gör som Kalle Sändare när han ville köpa två hingar natursnigel.

Visa lite kreativitet. Gå åt i naturen och plåta kopulerande mördarsniglar och påstå att du "läste fel"...
Man kan nog köra med längre slutartider utan att riskera rörelseoskärpa om man plåtar sniglar än om man plåtar nervösa medmänniskor som just insett att de står vid foten av glasberget.
 

Don Haka

Aktiv medlem
Ingen som är intresserad eller känner någon singel?

Jag tänker inte ragga folk ute på stan eller krogen. Då är det jag som gör ett aktivt val. Jag vill hellre att folk väljer om de vill vara med. Vill inte fota mina kompisar heller :)

Det blir ingen snigelfotografering för min del... :)
 

epa

Medlem
Markus Brandefelt, detta kanske inte är rätt ställe och försöka träffa singlar på??? Är du sugen på att lägga ut seriösa frågor till en viss kategori människor kan jag rekommendera någon slags Dejting sajt eller liknande.....typ där många singlar samlas?!

GE INTE UPP!!!
 

Don Haka

Aktiv medlem
Det här går ruskigt segt. Har inte fotat en enda ruta till projektet. Jag har testat alla möjliga kanaler. Folk som har anmält sitt intresse har bara "försvunnit". Min mail kan ju iofs ha strulat också.

Jag har fått en hel del mail som bara haft frågor som:
- Är du bög?
- Är du desperat efter att träffa en singeltjej?
Inte för att det borde spela någon roll, men jag är straight och just nu håller jag på att jobba på en tjej som jag är kär i så jag söker faktiskt inte alls efter någon just nu.

Jag har lagt upp en provisorisk hemsida på:
http://w1.828.comhem.se/~u82805748/html/sweden_rock.html
Ska försöka lägga upp lite fler bilder. Måste bara jobba på tidningen där jag har tillgång till negscanner.

Javisst ja. Det gäller folk som bor som singlar, inte folk som är singlar men bor hos sina föräldrar. Kom igen nu hör av er!
 

forstheim

Aktiv medlem
Du gör så här..


1. Ordna ett stort plakat
2. Ordna en penna
3. Skriv på plakatet: "SINGLAR SÖKES"
4. Ordna ett litet bord och en skön stol
5. Hämta paraplyet
6. Ta på dig skor och jacka
7. Bege dig ut till ett folktätt område
8. Ställ upp plakatet
9. Sätt dig i stolen och se cool ut
10. Invänta att någon kommer fram till dig

Lätt som en plätt! :=)
 

Don Haka

Aktiv medlem
Hallå!

Jag har äntligen kommit igång med mitt projekt och det känns riktigt bra. Men jag söker fler singlar i alla åldrar. Om ni inte själva är singel så känner ni säkert någon.

Kom igen nu!

P.s. Jag har inte tid att sitta en hel dag med ett plakat ;)

www.brandefelt.com
 

Don Haka

Aktiv medlem
Även om jag inte fick kontakt med någon från fotosidan så skulle jag vilja tacka för den uppmuntran jag fått. Mail som frågar hur det går med både projekt och käleken värmer.

Projektet är klart och kontrakt med förlag är påskrivet. Antagligen trycks boken nu i december.

Ha det bra!

www.brandefelt.com
 

lottawe

Aktiv medlem
Låter som ett intressant projekt. Är åldrarna, yrkesgrupper mm väl uppblandade? Höll du dig endast inom sthlm?

Du skriver väl här när och vart boken finns sen?
Nu har jag ju bevakning iaf och nyfiken är jag..
 

Don Haka

Aktiv medlem
Det är 5 kvinnor och 5 män i åldrarna 25-51. Min ekonomi var otroligt dålig under projektet så alla bor i Stockholm men de flesta kommer från andra ställen t.ex. Karlstad, Italien, Gävle och Ungern.

Självklart kan jag skriva här när boken är ute. Jag kommer även att sälja den själv till ett lite lägre pris. Spana in min hemsida eller skicka ett mail om ni är intresserade.
 

incus

Aktiv medlem
Nästan alla jag fotar är singlar.. iallafall framför kameran.. *s*

Nä men tror att du bör bearbeta din fotoidé litegrann. Nu fokuseras för mycket på singel som status i den meningen man ej lever i partnerskap.

Men sådana saker syns inte på bild, även om jag förstår din tanke.
 

lottawe

Aktiv medlem
incus skrev:
Men sådana saker syns inte på bild, även om jag förstår din tanke.
Nu blir jag nyfiken..
Varför skulle inte det gå att illustrera på bild menar du? Livet i par och livet som singel är nog inte detsamma för de allra flesta..

Jag sitter nästan och är småsotis för att inte jag kom på iden. Tycker den är toppen och kommer absolut ha koll Markus.
 

Don Haka

Aktiv medlem
Jag kan berätta lite om mina tankar med projektet. Det var just det att man kunde se skillnader i hemmen som lockade mig. Flera av mina vänner gick in i förhållanden och det märktes direkt på deras inredning. Jag kunde se klara skillnader i mitt eget hem när jag slutade vara singel. Säg så här istället: "Hur ser det ut hemma hos folk som inte behöver ta hänsyn till partners tycke och smak?"

Tidigare så fotograferade jag bara människor och nästan alla bilder från mina reportage innehöll människor. Jag tänkte utmana mig själv genom att koncentrera mig på deras hem och saker istället. Det är bara en bild på varje människa.

Det är alltså ingen avhandling jag gjort utan en bok för alla som vill kika in bakom gardinen hos grannen. Det finns humor och värme i bilderna
 

lottawe

Aktiv medlem
Glömde du kylskåpen och middagarna? Helgaktiviteter? Isf kanske det kan vara något till uppföljaren?

Vad gäller hemmen kan det nog också vara så att mest dominant "vinner". I förhållanden alltså...
 
ANNONS