Annons

Wacom

Produkter
(logga in för att koppla)

TxT

Aktiv medlem
Snälla kan man få ett gott råd innan man får frispel.
Det underbara verktyg som alla pratar så gott om är wacombrädan intuos3 som jag nyligen har köpt.
Mitt problem som gör mig galen är att jag inte får till själva rörelse omfånget på mina rörelser.
Har två skärmar, har ställt in Grip pen till Skärmområde:Skärm två
Område på plattan: Område, och definerat området till "fotografits storlek på bildskärm två.
Men lik förbenat så kan jag föra över pennan till halva skärm ett! Vad gör jag för fel

Kan någon ge ett tips

ps: På installation CD finns det en fil med instruktioner som det står Swedish på men den är på engelska, finns den på svenska någonstans?
 

Bilagor

Senast ändrad:

mgrufman

Aktiv medlem
Angående Wacom Intous3 programvara

Jag är själv nybliven ägare av en Intous3 så jag kan tyvärr inte hjälpa dig Thomas. Tänkte däremot passa på att kapa din tråd och slänga in mitt eget problem.

Jag kör Vista Ultimate x64 och har tankat hem senaste mjukvaran från Wacoms hemsida. Mitt problem är att alla texter som beskriver knapparna och dess funktioner är borta (se skärmdump). Om någon har en lösning på dessa skulle jag bli väldigt glad.
 

Bilagor

TxT

Aktiv medlem
64bit

Jag kör också 64bit och inget problem? Men det var väl inte till någon hjälp på ditt problem.
/T
 

mgrufman

Aktiv medlem
Jag kör också 64bit och inget problem? Men det var väl inte till någon hjälp på ditt problem.
/T
Vilken version kör du på Wacom programmet? Jag kör 6.1.0-6 som släpptes den 15 december. Jag noterade på din skärmdump att ditt var på svenska också. Min version verkar bara finnas på engelska. Har du installerat från skivan som följde med?
 

J0£L

Aktiv medlem
Jag kör vanliga XP och hade samma problem som er bägge (texterna i pen tabletmjukvaran försvann) efter att ha lagt in de nyaste drivrutinerna. Efter ett antal mail med Wacoms support visade det sig att den senaste internationella drivrutinen har något fel, så om man istället installerar den näst nyaste så funkar det.

Ang grundproblemet i tråden, så har jag inte provat att definiera upp ett område, MEN jag vet att den stora avlånga knappen på vänster sida av brädan är som default fördefinierad till att byta skärm som brädan ska vara kopplad till.

Hoppas det var till någon hjälp.
 
ANNONS