Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Komma igång

Produkter
(logga in för att koppla)

J0cke

Aktiv medlem
Tja

Jag undrar lite hur man kommer igång om man är intresserad av att börja fota bröllop?
Just nu har jag inga bekanta som skall gifta sig, inte heller bekanta till bekanta.
Eftersom jag heller inte har fotat bröllop förut har jag ju ingen portofolio fylld med bröllopsbilder.. så hur skall man då göra?
Jag en hemsida och skall snart skaffa f-skatte sedel och sådant.

Tacksam för lite tips och svar :)
 

Lille-bror

Aktiv medlem
Försök att få tag inågon Bröllopsfotograf
och fråga om du kan följa med honom/henne på uppdrag
då får du både bilder och ser hur det kan gå till,
atta olika fotografer för att alla fotografera på olika sätt,
jag åkte runt och frågade innan jag började, ca 10st fotografer,det är inte lätt så jag fick fixa det på egen hand
genom att sätta ut anonser på sidor och i butiker mm
sdedan losnade och det blev mer o mer.
Jag har idag ca 3 år senare inte fått vara med någon annan fotograf förens nu ..

har idag fotograferat 60 bröllop

Lycka till
Mattz
 

Teodorian

Aktiv medlem
Tja

Jag undrar lite hur man kommer igång om man är intresserad av att börja fota bröllop?
Just nu har jag inga bekanta som skall gifta sig, inte heller bekanta till bekanta.
Eftersom jag heller inte har fotat bröllop förut har jag ju ingen portofolio fylld med bröllopsbilder.. så hur skall man då göra?
Jag en hemsida och skall snart skaffa f-skatte sedel och sådant.

Tacksam för lite tips och svar :)
Kontakta Janne Höglund här på Fotosidan. Han har tidigare erbjudit assistentcoaching med medverkan på ett av hans bröllopsuppdrag. Priset var 2500 kronor om jag inte minns fel.
 
ANNONS