Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är min bästa bild?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

defuncta

Aktiv medlem
Jag skulle vilja att ni "fotografer" tittar igenom lite snabbt mina 14 bilder och säger vilken ni tycker är bäst och varför just den!

Försöker lära mig vad som är en bra bild, en "vanlig" person och en fotograf ser ju lite olika på bilder om ni förstår lite hur jag tänker.


MVH C
 
Senast ändrad:

Jewster

Aktiv medlem
Vet inte om jag för dig är en "vanlig" person eller en fotograf. Jag är kanske mest en ovanligt fotointresserad person.

Men av dina bilder gillar jag kattporträttet bäst. Det är bäst rent tekniskt, bra kontakt med kissen, bra som porträtt, men lite tråkigt. Det händer inget. Och kattbilder där inget händer är kanske inte så roliga för andra än ägaren.
De andra bilderna ger mig inte så mycket. Möjligen kan bilderna Natten och Frost Kyrka slå an en kuslig känsla i rätt sammanhang.
Det är just sammanhanget jag saknar i din fråga. Man kan ju inte vara bäst på inget speciellt. Vem är bäst av Susanna Kallur och Metallica? Alltså, vad vill du med bilden, först då kan jag säga vilken som är bäst.
Därför blir mitt svar lite tråkigt då jag bedömer kattbilden som bäst, men det är mest på tekniska meriter.

/Jerry.

Ps. Fotografer är också människor. ;-) Ds.
 

defuncta

Aktiv medlem
Vet inte om jag för dig är en "vanlig" person eller en fotograf. Jag är kanske mest en ovanligt fotointresserad person.

Men av dina bilder gillar jag kattporträttet bäst. Det är bäst rent tekniskt, bra kontakt med kissen, bra som porträtt, men lite tråkigt. Det händer inget. Och kattbilder där inget händer är kanske inte så roliga för andra än ägaren.
De andra bilderna ger mig inte så mycket. Möjligen kan bilderna Natten och Frost Kyrka slå an en kuslig känsla i rätt sammanhang.
Det är just sammanhanget jag saknar i din fråga. Man kan ju inte vara bäst på inget speciellt. Vem är bäst av Susanna Kallur och Metallica? Alltså, vad vill du med bilden, först då kan jag säga vilken som är bäst.
Därför blir mitt svar lite tråkigt då jag bedömer kattbilden som bäst, men det är mest på tekniska meriter.

/Jerry.

Ps. Fotografer är också människor. ;-) Ds.
Det är just sammanhanget jag tycker är svårt, jag menar vad gör egentligen en bild bra. Se på vinnarna i canons fototävling uppdraget.

http://ta.canon-europe.com/index.php?pg=results&section=assignment_winners&cc=gb&lc=en

ser inget speciellt med dem, kan hitta mycket snyggare bilder här på fotosidan.

Antar att de kanske kommer med erfarenheter och mycket fotografering.

Tack för ditt svar.
 

clumba

Aktiv medlem
Ja den på din syster är bäst tycker jag, den säger mig lite mer än dom andra gör. Vilken av mina tycker du är bäst? =P
 

Lucanus

Aktiv medlem
Det är mycket svårt att säga vilken bild är bäst - en subjektiv sak som varierar från en person till en annan. Därför vill jag inte säga vilken bild av dina är bäst, däremot kan jag säga vilken jag tycker bäst om. Och det är din bild "Natten". Varför? Du har lyckat få till en bra och intressant stämning som jag verkligen upplever den som att vara i den skogen på natten. Perspektiven och den svartvita färgen förstärker nattkänslan. Synd bara att du har kapat kronor på tallar i mitten (om jag ska anmärka något).
Hälsningar
//Stanislav
 

iSolen.se

Guest
Du har flera bra/intressanta bilder men du har ju bara en handfull än. Tänk inte för mkt utan ut och fota! Variera dig så mkt som möjligt. Använd det väl fungerande kritiksystemet här på fotosidan!
 

Zimsson_1

Aktiv medlem
Frost kyrka, den bilden har ett snyggt ljus, fast kyrkan är utfrätt.
Du har fått fram det som jag tycker är fint. Bra jobbat.

Strunta i att den lutar lite, det gör ingenting.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Använd Bildkritik och kommentarsfunktioner istället. Några sådana har diskussionstrådar gör iofs inget, men skulle alla börja efterlysa bildkritik mha forumet blir det nog kaos. Jag låser denna tråd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS