Annons

Roliga bilder på snowboard?

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasK

Aktiv medlem
Någon som har något bra förslag? Börjar ledsna på de skarpa "vanliga" hoppbilderna och sekvenserna.. Vill ta ovanliga bilder.. Någon som sysslar med den typen av foto? Nån med bilder tom kanske?
 

NiklasK

Aktiv medlem
Det är inte helt dumt.. Men det är inte jag som gör de snygga hoppen utan det är polarna.. Det är jag som dokumentera.. Är man inte duktig på att åka får man fösöka hitta något annat...
 

JP Collén

Aktiv medlem
Ok..tycker inte de e roligt med snowboardbilder (vissa är grymma), har plåtat en och en annan men jag plåtar mest skidåkare (nästan 98%)..
Kolla på mina bilder så ser du en grym skidbild som inte e allt för vanligt förekommen...kanske kan vara något så som jag har gjort??? vem vet...det är lite mer spännande som jag gjort...men det kanske är vanlig dén också...??
 

Daniel_j

Medlem
Håller med om att skid och snowboardbilder kan bli otroligt enahanda och trista. Men som med all annan fotografering är det väl så att det är ljuset som gör bilden. Visst gör vinklarna en hel del och man kan skapa ett kul perspektiv utan super ljus men bilden blir ändå aldrig speciellt intresant om inte ljuset är bra.

En skid/snowboardfotograf som jag tycker är nyskapande och tar snygga bilder är Christoffer Sjöström. Kolla in hans hemsida.

http://www.christoffersjostrom.com/


/Daniel
 

frox

Medlem
håller med om att den gamla vanliga åkbilderna är lite tråkiga, man har sett dom i ett par år nu, den på magen var bra...
vad jag saknar är, som jag inte sett alls, är bilder på folk som krashar... fast det är nog inte så lätt att få till bra bilder...

hursom hälst, en av mina favoriter är han som åker lössnö och har det enda upp över midjan... snön är över magfickan på jackan... var med i edge för ett par år sedan, den är väl nerlagd nu...

iallfall, bild på magen låter jävligt coolt, posta om ni tar några i denna tråd...;)
 

bengt luthman

Aktiv medlem
måste faktiskt tyvärr säga att jag inte ser det spännande med den bilden. en session jag o kompis hade så låg jag med ryggen mot kicken o plåtade när han flög ut över mig, han testade o hoppa rakt mot mig(jag kastade mig undan i sista sekunden). de finns lika många vinklar som din fantasi kan hitta på(o fler därtill). kör hårt.
 
ANNONS