Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kulturama vs Fashion

Produkter
(logga in för att koppla)

Goodfellah

Avslutat medlemskap
Hejsan !
Jag har målsättningen att börja en utbildning till hösten 2009 och det börjar ju dra ihop sig för inlämning av bilder mm till utbildningar.

Är nog fåtal som gått båda utbildningarna, men jag vill gärna pros & cons ang utbildningarna. jag har sökt här och googlat lite och fått lite info.

Mitt spontana intryck är:

Kulturama, längre mer omfattande rent fototekniskt och har en större bredd. Dyr utbildning, men ändå överkomligt pris.

Fashion kortare utbildning mer spetsinriktad på Modefotografering (vilket jag är intresserad av att jobba med i min framtida fotograferings karriär). Utbildningen är dock väldigt väldigt dyr för den "korta" utbildningstiden. Min uppfattning är att man kan få ganska bra kontakter innom modebranchen genom denna utbildning.

Jag behöver tips och råd från folk som gått skolorna.
Dessa 2 utbildningar är dom som är mest intressanta för mig.

Ös på med ider, snälla. Vill inte köpa "grisen i säcken" om jag nu över huvud taget kommer in på någon av skolorna.

Tack för er tid
//Andreas Varro
 
ANNONS