Annons

Blogg, men vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)

matlep

Aktiv medlem
tänkte höra med er som bloggar om bröllopsfoto vilken leverantör ni valt och varför. Jag tittade som hastigast in på www.wordpress.com och www.blogspot.com
Någon viskade i mitt öra att wordpress ska vara riktigt bra...men de kanske är bra på olika saker?
Har ingen brölopsblogg. Men Wordpress kan du hosta på en din egna server och dessutom anpassa utseendet på helt och hållet via teman. Blogspot hostas på Googles server och är mer låst.

/m
 

xXHecateXx

Ny medlem
Jag har själv valt wordpress som bloggverktyg. Om man som sagt hostar den på egen server eller lägger upp den på webbhotell, så har du nästintill obegränsade möjligheter att utforma den som du vill.

Väljer du wordpress och vill lägga den på ett webbhotell så rekomenderar jag att du väljer något annat än one.com. De har ganska taskigt med minne samt "safe mode on", vilket kan innebära problem med galleriplugin os v..kanske inte så skoj om man vill ha en blogg/webbsida med inriktning på just bild.

Jag har iof one.com, men hade gärna besparat mig strulet när det gäller minne och gallerifunktioner.
 

treeholm

Medlem
Det är många bröllopsfotograf som använder blogspot som jag känna till. Själv har jag den också. Den är rätt enkelt att använda men den storsta grej tycker jag är att med kloka användning av keywords på din text hitta folk som söka på google din blogg och genom denna till din hemsida utan att betala för reklam!... Jag har nyligen upptäckte detta och har uppdaterade min blogg text nu. Vi får väl se hur länge det ta att uppdatera sök resultatet. Jag har ingen aning om andrar blogg leverantörer dock.
 

sundis73

Aktiv medlem
Jag skulle nog också förespråka Wordpress.
Det har växt från att vara ett rent bloggverktyg till att bli ett kompetent CMS.
I och med senaste versionen så finns en svensk version.
http://www.wp-support.se

Ett bra verktyg för att visa bilder är pixelpost.
http://www.pixelpost.org

Det finns plugin som gör att du kan lägga in album och bilder från Pixelpost i Wordpress.

//Johan
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Tack alla ni! Har varit utan bredband nu i ett par veckor pga flytt och att Bredbandsbolaget inte är de snabbaste på att flytta ett abonnemang.
Nu förstår jag varför min webdesigner föreslog wordpress. han kan anpassa den totalt så att den designmässigt passar vår hemsida. Kommer bli bra!
 

Teodorian

Aktiv medlem
Tack alla ni! Har varit utan bredband nu i ett par veckor pga flytt och att Bredbandsbolaget inte är de snabbaste på att flytta ett abonnemang.
Nu förstår jag varför min webdesigner föreslog wordpress. han kan anpassa den totalt så att den designmässigt passar vår hemsida. Kommer bli bra!
Med eller utan ProPhoto Blogs?
 
ANNONS