Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hänger nån på till Danmark?

Produkter
(logga in för att koppla)

D76

Aktiv medlem
Hej!
Såg i tidningen idag att det just nu pågår en fotoutställning i Nikolaj utstillingbygning i Köpenhamn med namnet "Reporting the world". Ca 200 dokumentära bilder av bl.a. Philip Jones Griffith, Nic Dunlop, Steve Cox och Gerrit Fokkema från Vietnam, Kambodja, Östtimor o.s.v. Det de har gemensamt är att de har jobbat ihop med journalisten John Pilger. Utställningen pågår fram till 9 juni. Någon som känner för att åka över och kolla nån gång framöver?
 

Aramis

Avslutat medlemskap
Tjena David

Jag bor i København och har varit och sett utställningen. Jag vill nu inte säga att den var så mycket att ha. I och med att bilderna är från Vietnam, Kambodja och den tiden, är dom inte av specielt go teknisk kvalitet. Till dom flesta af bilderna är det ganska mycket text. Det är närmast mer läsa än titta. Jag och min kammerat, som bägge går till en del utställningar, tröttnade efter 1/4 - 1/3.

Men om man nu tycker om situationsbilder och inte bryr sig om kvaliteten. Har lust att ta en tur till Kbh, så... Prisen är 20 Dkr om jag nu minns rigtigt. (Ingen studierabatt) Om du/ni nu ska hit, så ta också en sväng till Fotografiskt center. Där är det närmast alltid en eller annan fotoutställning. Det har precis varit en eller annan från en känd fotograf. (som jag dock inte kommer ihåg namnet på) Han hade varit nere på kamel-marknaden utanför Cairo och plåtat. Verkade som jäv-gt sjyssta bilder. Men då min kammerat var mer interesserad i situationsbilder blev det herr Pilger denna gången. Tror att kamelutställningen är slut nu.

Nikolaj utstillingsbygning är en kyrka. Den ligger på: "Nikolaj Plads,1067 København K"

Fotografiskt center ligger på:
"Gammel Strand ??, 1202 København K"
(Kommer inte ihåg numret, men gatan är nu bara 200m)

Checka adresserna på www.krak.dk under "find vej"
 

D76

Aktiv medlem
Tackar så mycket för all information, ska ta och kolla upp Fotografiskt center också. Ingen som känner sig sugen på att hänga med?
 
ANNONS