Annons

Ett snyggare sätt att se på bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

odburt

Aktiv medlem
Tänkte tipsa om pluginet cooliris, som är gratis om passar till både IE och Firefox. Det gör att man kan browsa alla gallerier med RSS-stöd snyggt och smidigt, man har både god översikt och sedan kan man snabbt dyka in i en bild och njuta. =)

Jag bifogar lite bildexempel. Två är ifrån min hemsida och ett är de senaste bilderna i vår pool, mycket snyggt och lättöverskådligt.

Programmet laddas ner ifrån www.cooliris.com
 

Bilagor

Senast ändrad:

Stisse

Aktiv medlem
Vad lustigt,

Satt och lekte med denna programvara själv häromdagen lokalt på min pc,
satt nu och kollade bilder på FS och får se en ny ikon när jag är inne i thumb översikten och klickar, vipps så laddas coolpics och alla bilder browsas i coolpics,, detta är ju skitsnyggt!

ed.: Verkar bara fungera i intressegruppernas thumb översikter inte i bildkritik? Har du fått det att funka där?

Rekommenderas verkligen !!
 

Stisse

Aktiv medlem
Det tar en liten stund innan ikonen på thumb bilden för coolpics kommer upp, men det verkar fungera i alla album etc..
 

2L8

Avslutat medlemskap
Sidan måste ha RSS-feeds för det ska funka va!?
Riktigt läckert blir det iallfall! Det jag stör mig på är att bilderna verkar zooma mer än 100% och att den inte tar med alla bilder på tex vilda djur och fåglar! Det går inte att bläddra till nästa sida eller se fler bilder än dom 20 som visar från början!

Har jag inte fattat rätt eller kan man göra på något annat sätt?

/M
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Sidan måste ha RSS-feeds för det ska funka va!?
Riktigt läckert blir det iallfall! Det jag stör mig på är att bilderna verkar zooma mer än 100% och att den inte tar med alla bilder på tex vilda djur och fåglar! Det går inte att bläddra till nästa sida eller se fler bilder än dom 20 som visar från början!

Har jag inte fattat rätt eller kan man göra på något annat sätt?

/M
Samma för mig. Mycket irriterande.
 

odburt

Aktiv medlem
Det där hänger ju på hur de har byggt gallerierna på fotosidan. Tycker det är märkligt att inte alla sidor här har rss-stöd.
 
ANNONS