Annons

Kolla in de här underbara bilderna. Hur får man till sånna här?

Produkter
(logga in för att koppla)

holmbo

Aktiv medlem
Prova att dra upp färgtemperaturen till max. Resultatet blir väldigt likt tyckte jag.

//Lars
 

FrePe

Aktiv medlem
crosstonat tycker jag det ser ut som i grunden, sepiaaktigt i högdagrarna & azurblåaktigt i lågdagrarna.
 

Tomas Töråsen

Aktiv medlem
helt klart cross processing, finns givetvis en helt logisk ganska rakt översatt svensk benämning för det oxå som jag inte kommer ihåg nu, (förstår förövrigt inte photoshop överhuvudtaget på svenska heller). det är en digital variant av en teknik som från grunden var populär att göra analogt förr. Det har varit populärt på fashion och modefoto nu ett tag.

Det finns massa gratis actions att ladda ner som gör olika typer av såna effekter i photoshop. Det är inte svårt att göra själv heller vilket kanske vore att föredra om du ska försöka få till en effekt som ligger nära den på bilderna.

Kolla t.ex deviantart.com under resources, photoshop actions och sortera på populäraste efter all time.

Här har jag gjort en cross processing fast åt andra färgriktningar: http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=1433127

Ett tips är att lyfta dom mörkaste delarna i bilden litegrann ihop med den effekten för att ytterligare förstärka den lite analoga känslan, kan vara värt att testa men vad som funkar bäst beror helt o hållet på vilken bild det är såklart.
 
ANNONS