Annons

Bröllopsfotografering i Rom

Produkter
(logga in för att koppla)

Jorid

Ny medlem
Jag har precis blivit tillfrågad om jag skulle kunna tänka mig att förlja med till Rom för att fotografera ett bröllop, otroligt spännande men mycket att förbereda.
Jag tänkte nu höra om ni har några tips till mig då jag inte har fraktat utrustning med flyg tidigare, jag funderar på att ta med mig mina externa blixtar men vet inte hur de klara att fraktas med flyg, har ni tips ang vad som kan vara värt att släpa med sig i blixtväg och vad som kan vara värt att hyra på plats? Eller tror ni att det skulle vara smart att köpa in externa bilxtar med batteriaggregat då vi kommer att vara utomhus? Det mesta av fotograferingen kommer att ske utomhus vilket jag i första hand ( om vädret tillåter) tänkter använda vanliga reflexskärmar till för att hjälpa upp ljuset. Dock måste jag ju ha blixtar i backfickan om det skulle bli dåligt väder eller om vi skulle tvingas vara inomhus.
Alla tips mottages tacksamt!!!

:) Jorid
 

Taka

Aktiv medlem
jag blev inbjuden att plåta ett bröllop i Australien, men det ställdes in. Jag packade så kompakt att allt skulle gå in som handbagade. Under åren jag reste som musiker på flyg dog en av gitarrerna när den lastades av lastpersonal. Det är något jag aldrig gör om. Det är värt att betala en extra sits för grejerna om du har mycket. Då slipper du komma fram och höra krossat glas när du tar upp väskan.
 
ANNONS