Annons

Bilfotomiljöer

Produkter
(logga in för att koppla)

Laxxen

Aktiv medlem
Hejsan kikade igenom bilfoto men hittade ingen tråd om vart man kan hitta bra miljöer att foto bil på.

Ska fota lite bilar under sommaren, men vart?
Har ni några bra ställen att rekomendera i Göteborg.


Malmö
´´´´´´´´´´



Göteborg
´´´´´´´´´´
Rödasten (ganska dåligt nu iof)




Stockholm
´´´´´´´´´´




Mvh Patrik
 

Skåne10

Avslutat medlemskap
ok , i tisdags var där 9500 människor ,kanske för lite för dig 900st mc och några hundra bilar
 

murdoc

Aktiv medlem
Frågan handlar nog om att få tillgång till bra miljöer för att fota en bil i.
Inte att fota andra bilar.

Bil finnes, miljö saknas med andra ord.
 

Somchart

Aktiv medlem
Det beror väl lite på vad det är för bil som du skall fotografera.

En ny Porsche passar kanske bäst i modern miljö, en Fast-and-the-furious inspirerad bil i sliten industrimiljö.

Är själv Jaguar-ägare och vet att en del i Jaguarklubben har fotograferat vid Nääsfabriker och Nääs-slott.

Marstrand och fästningen i bakgrunden är ju alltid en vacker miljö, men som sagt bil och syfte styr lite.
 

Laxxen

Aktiv medlem
Det beror väl lite på vad det är för bil som du skall fotografera.

En ny Porsche passar kanske bäst i modern miljö, en Fast-and-the-furious inspirerad bil i sliten industrimiljö.

Är själv Jaguar-ägare och vet att en del i Jaguarklubben har fotograferat vid Nääsfabriker och Nääs-slott.

Marstrand och fästningen i bakgrunden är ju alltid en vacker miljö, men som sagt bil och syfte styr lite.
Tack för svaret! Ska kika på det =)
 

pokemon

Ny medlem
Det fins en fin gammal sten-bro strax utanför kungsbacka om det kan vara något. skicka ett mail så ska jag leta upp en bild på den till dig.

Mvh Daniel.
 

Laxxen

Aktiv medlem
Var i väg igår och fota en saab 9-3 utanför SVT huset vid eriksberg.
Själva huset och så vart kanon bra som fotomiljö men resten runt vart lite för stökigt kanske?
 

Bilagor

AlmJ

Medlem
Var i väg igår och fota en saab 9-3 utanför SVT huset vid eriksberg.
Själva huset och så vart kanon bra som fotomiljö men resten runt vart lite för stökigt kanske?
Tycker det är en fin bild men pga huset så ser det ut som om bilden lutar nästan hur man än vrider den.
 

bengt-re

Aktiv medlem
Hejsan kikade igenom bilfoto men hittade ingen tråd om vart man kan hitta bra miljöer att foto bil på.

Ska fota lite bilar under sommaren, men vart?
Har ni några bra ställen att rekomendera i Göteborg.


Malmö
´´´´´´´´´´



Göteborg
´´´´´´´´´´
Rödasten (ganska dåligt nu iof)




Stockholm
´´´´´´´´´´
Värtahamnen
Älvsjö industriområde (på helgerna)
 

Laxxen

Aktiv medlem
Malmö
´´´´´´´´´´



Göteborg
´´´´´´´´´´
Rödasten (ganska dåligt nu iof)
Eriksberg



Stockholm
´´´´´´´´´´
Värtahamnen
Älvsjö industriområde (på helgerna)
 

Björn_

Aktiv medlem
Var i väg igår och fota en saab 9-3 utanför SVT huset vid eriksberg.
Själva huset och så vart kanon bra som fotomiljö men resten runt vart lite för stökigt kanske?
Nu var dett tag sedan, men i alla fall. Jag tycker miljön är perfekt för den bilen. Om det är möjligt (har inte varit där själv) så hade jag nog ställt bilen lite mer framför huset så du hade fått glasväggen att täcka hela bakgrunden. Då hade bilen framhävts lite mer, men ändå snygg bakgrund.

Mvh
Björn
 

Laxxen

Aktiv medlem
Nu var dett tag sedan, men i alla fall. Jag tycker miljön är perfekt för den bilen. Om det är möjligt (har inte varit där själv) så hade jag nog ställt bilen lite mer framför huset så du hade fått glasväggen att täcka hela bakgrunden. Då hade bilen framhävts lite mer, men ändå snygg bakgrund.

Mvh
Björn
Tackar! Tyvärr var det blockerat med ett par pelare och en bom som jag klonat bort på bilderna.

Ska ut och fota denna Saab igen nu på onsdag är det tänkt och denna gången får jag ta med polfiltret.


Mvh
 

Björn_

Aktiv medlem
Bilbakgrund

Skulle tro att just bakgrund med glasbyggnad kan funka bra till många bilfoto, i alla fall till nyare bilar. Själv har jag hållt på att renovera en gammal bil som jag tagit lite testfoto på, men det har varit i skogen (för där blev bra ljus på eftermiddagen) men det hade nog passat en gammal engelsk sportbil bättre, typ MG-cab eller gammal jagga. Fotona blev skitbra, men miljön stämmer bara inte in! Min e en porsche från tidigt 80-tal, så det funkade ine alls. Blev precis inspirerad att hitta någon glasvägg istället, så tack själv ;-)
Jag lägger upp ngt så fort jag hittat lämplig miljö.

//Björn
 

Björn_

Aktiv medlem
Shiit, det blev ju as-bra!
Glasbakgrund är ju ganska tidlöst. Jagh ar letat runt i Malmö utan att hitta något bra (tips någon?). Tänker bege mig till industribyn i Lund istället, har för mig att det finns lite coola byggnader där...

Mvh
Björn
 
ANNONS