Annons

2100?

Produkter
(logga in för att koppla)

EdwardH

Aktiv medlem
Är det många som fortfarande har 2100:eek:r?

Eller har vi alla uppgraderat till 10Dor?

(Min kompis Daniel har min 2100:a och funderar på att "uppgradera" till en 750 eller 740).
 

nomolas

Medlem
Jag har en 2100 kvar och är nöjd med det jag gör med den.

Men den ger en viss färgabbviration (?) ute i kanterna men den duger som ljussättningstestkamera och dessutom massa bilder.

Lite stor dock.

//John
 

ErikFalken

Aktiv medlem
Jag skulle ha haft kvar min 2100 om den inte blivit stulen på en resa, så nu fick jag uppgradera, precis som du sa till en 10D. Men jag anser fortfarande att en 2100 (för 4500 som jag betalade) var bland det bästa köp jag gjort.
 

Zporty

Aktiv medlem
Jag har kvar min 2100 och är mycket nöjd med den - särskilt som jag betalade endast 4200:- för den (ny). Har svårt att tänka mig att det finns en bättre kamera för det priset.
Har dock planer på att uppgradera inom en snar framtid. Har tittat på Oly E-20 och såklart 10D, men har inte riktigt bestämt om jag vill ha en systemkamera (10D) eller en kamera med fast optik (E-20). Några tips? Det skiljer ju en del i pris och jag har inga EF-objektiv sedan tidigare.
2100:an då...? Jo den behåller jag nog hur som helst.
 

eldaren3

Aktiv medlem
Jag har en, och fundera på att byta. Men vet inte varför eller till vad, jag är ganska nöjd med den här.(Kanske lite stor) Alla andra har ju bytt men jag vet inte varför, kan bilden få en högre detaljrikedom, med mera pixlar. Jag använder mest bilderna i datorn...;)
 

EdwardH

Aktiv medlem
Folk byter av olika anledningar.

Största anledningen till att jag bytte var shutter lag:en.

Sen klagar folk på kamerans 2mp, fasta objektiv, långsamma zoom, EVF, osv osv osv.
 

EdwardH

Aktiv medlem
Zporty skrev:
Har tittat på Oly E-20 och såklart 10D, men har inte riktigt bestämt om jag vill ha en systemkamera (10D) eller en kamera med fast optik (E-20).
Glöm E20:an. Glöm den igår.

Långsam som fan, fast optik. Nej usch. Den passar bäst i studion. Tar du ut den på gatan så kommer du snabbt känna hur pass begränsad du är.

Mitt råd? En 10D, 256 eller 512mb och en 28-135 som vardagsoptik.

Lätt.
 

Zporty

Aktiv medlem
Till EdwardH:

Tack för tipset, du har säkert rätt vad gäller E-20. Beställde en 10D idag, men hoppas kunna behålla 2100:an också. Vore synd att behöva göra sig av med den eftersom jag trivs såpass bra med den.
 

sagan

Avslutat medlemskap
jag sålde 2100uz..en kär vän som försvunnit, jag får väl åka och hälsa på den ;-)
har lixom ingen användning av den längre, men jag har haft stor glädje och nytta av den.

/Kim
 

eldaren3

Aktiv medlem
Om man skulle byta sin 2100 för att få en bättre och smidigare kamera. Samt är nöjd med 3 optisk zom,
vad kan då vara lämpligt??
Jag kommer troligtvis att hantera och se på bilderna i datorn. Troligtvis inte skriva ut så stora bilder heller..
Är detta ett bra alternativ Olympus Camedia C-4000 Zoom eller får man gå upp ännu högre......;=)
 

sagan

Avslutat medlemskap
javisst...eller den lyxigare modellen C-5050, kan hittas till bra priser begagnat har jag sett.
 

sagan

Avslutat medlemskap
problemet med den är att den saknar IS..så tele över 200mm kräver stativ..inte så kul om man är van att kunna fota handhållet..annars är det helt säkert en bra kamera.
 

eldaren3

Aktiv medlem
Om man skall byta bort sin 2100 hur mycket i pixelväg bör man "handla". Jag vet att det inte bara hänger på pixlarna. Men som kim gjorde gick från 2100 -7i- D10 så tycker jag mig kunna se på hans bilder vilka som är tagna med vilken kamera. Nu vill jag inte lägga så mycket pengar men ändå få en viss synbar skillnad.
Eller blir det inte någon större skillnad om man går till ex C4000 eller finns det andra ex eller är det 7i som är det enda förbättrande alt. För det känns som Kims bilder får en mera mättnad,täthet med mera pixlar. Eller hänger det bara på fotografen...;=)
 

sagan

Avslutat medlemskap
javisst märks skillnaden i bildkvalitet mellan kamerorna..en begagnad 7i kanske vore något..kan man nog få för runt 6000:-
 
ANNONS