Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Album

Produkter
(logga in för att koppla)

Kid kokomo

Medlem
Hej!

Jag letar efter ett foto album for ett brollop i slutet av Juni.
Pengar ar inget problem for detta brollop och jag letar efter ett sa excusivt foto album som mojligt. Helst handgjort, lader, med tjocka blad.

Ar det nagon som kan rekomendera ellr vet var man kan hitta detta??

Tack pa forhand!
 

Verena L

Aktiv medlem
Kan det här vara något?
www.asukabook.com/europe

Har inte beställt någonting där än, så jag kan inte säga något om kvalitén, men många professionella bröllopsfotografer använder sig av AsukaBook tror jag.

/Verena
 

frostvarg

Medlem
tror att asuka bara servar fotografer med företag. inga order från privatpersoner. men har man bara företag går det bra.
 

Teodorian

Aktiv medlem
Hej!

Jag letar efter ett foto album for ett brollop i slutet av Juni.
Pengar ar inget problem for detta brollop och jag letar efter ett sa excusivt foto album som mojligt. Helst handgjort, lader, med tjocka blad.

Ar det nagon som kan rekomendera ellr vet var man kan hitta detta??

Tack pa forhand!

Vad är vitsen med att ett bröllopsalbum skall vara så exklusivt och därmed så dyrt som möjligt?

Vill verkligen brudpar lägga 10000/20000/30000 kronor på ett album med 18/24/36 etc foton i?

Det är väl bröllopsbilderna i sig som skapar minnen av bröllopet och inte att albumet är exklusivt, dyrt och handgjort?

För mig är det helt fel fokus att ta hutlöst dyra pengar för "förpackningen". Det är bilderna som är det centrala.

Hur ofta tittar brudparet i sitt dyra fotoalbum? Tittar de en gång om året (bröllopsdagen?) i 40 år och albumet kostar 20000 kronor blir det 500 kronor per titt.
 

Kid kokomo

Medlem
Tack for din valdigt vardefulla asikt. Tyvarr sa ar det inte fotona som ar problemet eller innehallet av albumet.

Tack for din hjalp!

Men du far nog lasa om min forfragan.
 

Teodorian

Aktiv medlem
Tack for din valdigt vardefulla asikt. Tyvarr sa ar det inte fotona som ar problemet eller innehallet av albumet.

Tack for din hjalp!

Men du far nog lasa om min forfragan.
Min reflektion var mer av allmän karaktär då jag är förundrad över både att brudpar är villiga att lägga så mycket pengar på såväl fotograferingen som det efterföljande albumet. Jag ifrågasätter starkt värdet av själva albumet men jag antar att just känslan av exklusivitet är en allmän strävan för många i vårt konsumtionssamhälle där många söker utmärka sig i över mängden (märkeskläder, dyra bilar, smycken, klockor, båtar etc).

Att anordna ett dyrt bröllop för 200.000 - 300.000 kronor är för många helt vansinnigt medan andra ser det som omistligt och självklart. Var och en sätter värde på olika saker. Själv köper jag gladeligen en handgjord temugg för 250 kronor medan ett fotoalbum för 15000 kronor eller ett par jeans för 4000 kronor känns som slöseri. Alla gör sina prioriteringar.
 

Teodorian

Aktiv medlem
. Alla gör sina prioriteringar.
Tack![/QUOTE]

Hur mycket tycker du och dina kunder att ett fotoalbum får kosta? 12.000 kr? 18.000 kronor? 24.000 kronor? Kan ett fotoalbum överhuvudtaget bli för dyrt och därmed onödigt kostsamt? Finns det några gränser? (Själv skulle jag tex ha svårt att lägga 1000 kronor för en vardagstemugg.)

När vi gifte oss 2005 kostade vårt enkla billiga album 5600 kronor inklusive 18 bilder och 45 minuters fotografering.

På vilket sätt och hur mycket bidrar själva albumet - och dess exklusivitet - till att du som bröllopsfotograf tycker att du gör ett bra jobb och känner stolthet över det du levererar till kund?
 

Kid kokomo

Medlem
1/Jag ar ingen brollops fotograf.
2/Du ar inte min kund
3/Jag letade efter ett exklusivt album dar dess pris ar oviktigt.(kundens val)

4/Jag har redan bestallt ett album.

mvh,
 

Annika.N

Aktiv medlem
1/Jag ar ingen brollops fotograf.
2/Du ar inte min kund
3/Jag letade efter ett exklusivt album dar dess pris ar oviktigt.(kundens val)

4/Jag har redan bestallt ett album.

mvh,
Hej Joakim!
Jag är lite nyfiken på vad det blev för album. Ska nämligen presentera för ett blivande brudpar lite olika alternativ.

Mvh Annika Nilsson
 
ANNONS