Annons

Bilder: Bmw

Produkter
(logga in för att koppla)

Andyah

Aktiv medlem
dom där var inga höjdar bilder tyvärr..tråkiga..o ett svart streck över plåtarna är inte vackert..sj gjort virvlar på plåtarna engång itiden..nu så antingen helt vit elr så kopierar man en bokstav elr flyttar om siffror osv i skylten bara..
 

Jeppe

Aktiv medlem
Jag har rensat tråden på onödiga inlägg och efterföljande svar. Har ni inget att tillföra, låt bli att svara i tråden.
 

Miklen

Avslutat medlemskap
M3 kombi... den va ny :) Tycker att bilen är alldeles för liten.. du kanske skulle testa lite "wide" format eller nåt?.
 

Andreas S Eriksson

Aktiv medlem
Jag har rensat tråden på onödiga inlägg och efterföljande svar. Har ni inget att tillföra, låt bli att svara i tråden.
Vad är meningen med att lägga upp två bilder på en bil och inte skriva något om dem då? Vill man ha kritik är det väl poolerna som gäller?
Hade killen skrivit att han hade bilder på nyaste hemliga BMW:n och ville visa den så hade jag utan omsvep kunnat acceptera både motivet och kvalitén på bilderna.

Vi var några som ställde fråga till trådskaparen om vad han ville med bilderna, men inget svar kom.
 

snap01

Aktiv medlem
Han är 16 år och kanske bara glad att fotograferat en Bmw kombi räcker inte det? Det är kanske inte så lätt att vara helt ny på forumet och veta hur man ska göra med bilder man vill visa. Om du vill ha ett råd angående bilderna så säger jag försök komma närmare motivet och kanske använda lite roligare vinklar etc.
 

Laxxen

Aktiv medlem
Kan man inte ta åt sig eller anpassa sig så har man väll inget ute på internet att göra.


Alla gör fel men då kan det va bra att berätta det för han eller?
 

LindaLahger

Avslutat medlemskap
Kan man inte ta åt sig eller anpassa sig så har man väll inget ute på internet att göra.


Alla gör fel men då kan det va bra att berätta det för han eller?
Första gången jag hade ett konto här var det såna som var riktigt hårda och rent ut sagt elaka.
Bara för att det är ett forum och man kan gömma sig bakom en skärm och skriva det man känner för just i den sekunden betyder inte att du eller andra "kan/ska" göra det. Man kan visa respekt för den som blottar sig och försöker göra något som han/hon är stolt över. Att en människa lägger ut ett foto för att visa betyder att den är lite stolt över den och är glad att få visa upp den. men många gånger ska folk vara hårda och inte ge en bra kritik. Om han nu gjorde en tråd med sina bilder och ville veta vad andra tyckte så betyder inte att det är fel. Vem har bestämt det?
I bildkritiken så får man ändå aldrig några svar, ingen som skriver någon kommentar. Här får man iallafall det.

Han är ung, kanske bland hans första foton, du var väl heller inget proffs på första försöket?

Ta och bli snällare och se det som en rolig sak att få hjälpa andra eller så behöver man inte skriva något om man inte kan det!

En åsikt!
 

LindaLahger

Avslutat medlemskap
Men snälla, gråt då.
Du är en kille på 12år men skriver på din presentation att du ändå är seriös på denna sida.
Det du skrev känns varken seriöst eller moget.
Det handlar om att man kan visa respekt för andra och det tycker jag inte att denna tråd har gjort.

Så om du tänker bete dig så som du gör bakom en datorskärm så varsågod. Det blir då inte bättre av det.
 

David G

Aktiv medlem
fotosidan hatar ju bilder i de flesta sammanhang...

Jag tror det kan va rätt svårt för många nya att förstå hur illa omtyckta bilder i de flesta sammanhang på fotosidan är, i prinsipa alla samnahang utom kritik-polerna, och där ska det ju helsst bara va "bra" bilder...

Det måste ju finnas hundratals aggresiva inlägg som talar om för nån stackare att här ska han minnsan inte komma med bilder i forumet eller länka till sin hemsida.


Se bara på den här tråden, massa skitsnack och gnäll och inte en ända BMW för än nu.

//david, medlem på: Fotosidan - sidan för fotografer som helst inte vill visa sina bilder utan bara gnälla.
 

Bilagor

Falumas

Aktiv medlem
Jag tror det kan va rätt svårt för många nya att förstå hur illa omtyckta bilder i de flesta sammanhang på fotosidan är, i prinsipa alla samnahang utom kritik-polerna, och där ska det ju helsst bara va "bra" bilder...

Det måste ju finnas hundratals aggresiva inlägg som talar om för nån stackare att här ska han minnsan inte komma med bilder i forumet eller länka till sin hemsida.


Se bara på den här tråden, massa skitsnack och gnäll och inte en ända BMW för än nu.

//david, medlem på: Fotosidan - sidan för fotografer som helst inte vill visa sina bilder utan bara gnälla.
Det där var ju en snygg BMW, det har man inte sett dom senaste 50 åren. Snyggt fotat!

/Karl
PS. Var det inte två juggeräsrar i första inlägget?
 

David G

Aktiv medlem
Det där var ju en snygg BMW, det har man inte sett dom senaste 50 åren. Snyggt fotat!

/Karl
PS. Var det inte två juggeräsrar i första inlägget?
Tack, och sen har det bara gått utför :)
Det där är typ min första bild, 1999-06-09 , ballongerna (gul och blå i bakrutan) ligger i bilen för att jag tog studenten då och just fått en digitalkamera i present.
 

Falumas

Aktiv medlem
Tack, och sen har det bara gått utför :)
Det där är typ min första bild, 1999-06-09 , ballongerna (gul och blå i bakrutan) ligger i bilen för att jag tog studenten då och just fått en digitalkamera i present.
Ja, ner för ett stup. X5:an är t.ex. designmässigt en kopia av Volvo 240 och den var ju inte ens snygg på 80-talet.

/Karl
 

David G

Aktiv medlem
Jag gillar, förutom dom med 502 tidens utseende, dom bmw på 70-90 talet som hadde den där fel-lutande fronten, snyggast var nog 3,0 csi och 635 csi och nån av dom sista V8/V12 modellerna.
 

LindaLahger

Avslutat medlemskap
Jag tror det kan va rätt svårt för många nya att förstå hur illa omtyckta bilder i de flesta sammanhang på fotosidan är, i prinsipa alla samnahang utom kritik-polerna, och där ska det ju helsst bara va "bra" bilder...

Det måste ju finnas hundratals aggresiva inlägg som talar om för nån stackare att här ska han minnsan inte komma med bilder i forumet eller länka till sin hemsida.


Se bara på den här tråden, massa skitsnack och gnäll och inte en ända BMW för än nu.

//david, medlem på: Fotosidan - sidan för fotografer som helst inte vill visa sina bilder utan bara gnälla.
Först och främst, jätte fint foto och riktigt fin bil :)

återgå till detta. Jag tycker bara det är synd att "proffsen" ska vara såna som tror sig vara så mycket bättre än alla andra. Tror alla fått någon slags hjälp under sin fototid, tips, eller liknande. Man borde ta vara på en sån hobby och hjälpas åt. Varför annars ens vara medlem?

tycker bara det är synd att en ren fotosida är så otroligt hemsk som denna är MÅNGA gånger.

Finns nog andra sidor och det kommer nog bli så att jag förflyttar mig.
 

Falumas

Aktiv medlem
Först och främst, jätte fint foto och riktigt fin bil :)

återgå till detta. Jag tycker bara det är synd att "proffsen" ska vara såna som tror sig vara så mycket bättre än alla andra. Tror alla fått någon slags hjälp under sin fototid, tips, eller liknande. Man borde ta vara på en sån hobby och hjälpas åt. Varför annars ens vara medlem?

tycker bara det är synd att en ren fotosida är så otroligt hemsk som denna är MÅNGA gånger.

Finns nog andra sidor och det kommer nog bli så att jag förflyttar mig.
I många fall kan jag hålla med dig. Sedan är det ju så att foto inte är något där man kan mäta braheten i en bild. Hur bra bild man än tar så kommer någon tycka att den är skitkass.
Vissa tycker att bilder skall tas med en analog kamera och sedan skall negativen ligga på hallmattan i 3 månader innan dom framkallas och tycker att en skarp detaljerad bild är totalt okonstnärlig och möjligen skulle platsa i ett lexikon.

Vissa kommentarer får man helt enkelt bara sila bort och inse att dom säger mer om den som skrev kommentaren än om den som tog bilden, för den som skrev kommentaren skrev den nog inte för att vara elak utan för att den tyckte så. Smaken är som baken och det verkar i allra högsta grad gälla fotografering.

/Karl
 
ANNONS