Annons

Vilket objektiv ska jag välja...

Produkter
(logga in för att koppla)

davitt

Ny medlem
Jag har tänkt att köpa en Minolta dynax 7 och funderar på om jag ska köpa ett zoom objektiv till det. Jag har sedan tidigare en 505si med ett 28-80 3.5-5.6 som jag ska sälja. Och tre andra som jag ska behålla; ett Sigma 24/1.8, Minolta 50/1.4 och ett Sigma 70-300/4-5.6.
Jag kanske inte ens behöver ett zoom objektiv men det kanske är någon som har några tips på något bra. Minoltas 24-105D f/3.5-5.6 hade ju varit ett utmärkt val men är tyvärr för dyrt för min del. Lite långsamt också.
Är dynax 7:an ett bra köp?

Mycket tacksam för svar.
David.
 

Palletheking

Aktiv medlem
Cyberphoto säljer just nu ett demo ex av dynax 7 ihop med en 24-105 för 10600 dvs c:a 3000 billigare än för en helt ny. Vad beträffar kamerans prestanda behöver du knappast vara orolig. Den är mycket bra och prisvärd, toppklassad av tidningen foto. Om jag vore du skulle jag sälja rubbet av tidigare utrustning, köpa kameran ihop med 24-105 zoomen, och sedan satsa på en fast 180 alternativt 300 eller en bra macro-normal.
 

SunKi

Aktiv medlem
Sälj för guds skull inte dina fasta gluggar!

Kan rekommendera Sigma EX 28-70mm f/2,8.. den är fin, skarp och ljusstark.
Björnsfotovideo har bra priser på mkt sigma just nu, men ska du köpa därifrån, slå till nu! Han har bara priserna till slutet av denna månad!

http://www.bjornsfotovideo.se
 
Dynax 7 är en bra och väldigt funktionsrik kamera. Om man behöver allt den har är en annan fråga, jag tror Dynax 5's kapacitet räcker för de flesta, men det är upp till var och en.

Tamron släpper snart ett SP 28-75 f/2.8 Di objektiv som kan vara intressant.

Men har inte Minolta ett 28-105 som är billigare än 24-105? Om du är osäker på om du verkligen behöver en zoom så skulle jag avvakta och köra på de fasta gluggarna. De täcker ju redan ett bra område.

Med vänlig hälsning
Roland
 

SunKi

Aktiv medlem
Roland: du glömmer en sak.. den är bara så mkt skönare ;)

Greppet, hela kameran, dessutom är den inte silvrig, har en stor fin display på baksidan, alla reglage sitter utmärkt, är tillräckligt stora och kameran är bara så super ;)
 
ANNONS