Annons

Någon expert på photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

varghusse

Aktiv medlem
Tänkte kolla om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med
en bild som jag skulle vilja göra en stor utskrift på.

Den bästa bilden från senaste badturen...givetvis så kom mitt finger med ...och förstörde bilden,,

jag vill inte helst beskära heller eftersom aldungen
försvinner då.

Någon som tror sig kunna trolla bort det så det ser naturligt ut får gärna höra av sig så kan jag mejla tiff el raw.

krister
 

Bilagor

lumor_

Aktiv medlem
Det är inte jättesvårt så du behöver ingen expert. Lär dig själv i stället. Det är roligare och då kan du även fixa med kommande bilder. Öva med clone stamp och healing brush. De två verktygen är mycket kraftfulla för att ändra delar av bilder.
Härlig bild!
 

pgx

Aktiv medlem
Som sagt, just denna bild är väldigt enkel, här är en 30sek fix, lite clonestamp för vattnet, det som är behöver fixas är halon runt tummen den får en annan färg, en snabbfix är att kopiera högersidans halo och vända den, enklast är att bara kopiera en stor bit och sen maska bort det som ligger utanför. Quick & Dirty :=)

 

Peter.Ivarsson

Aktiv medlem
Ett tips i tillägg till förra kommentaren är att använda ett lager för att göra justeringen. Konvertera din raw till JPEG. Jag tror att PS och PSE funkar bäst med JPEG faktiskt. Hämta information som du vill kopiera in på ett nytt lager med tex klonstämpel. Måla på ett nytt lager. OM du är nöjd kan du lägga samman till ny bild.

Mvh Peter Ivarsson
 

pgx

Aktiv medlem
Ett tips i tillägg till förra kommentaren är att använda ett lager för att göra justeringen. Konvertera din raw till JPEG. Jag tror att PS och PSE funkar bäst med JPEG faktiskt. Hämta information som du vill kopiera in på ett nytt lager med tex klonstämpel. Måla på ett nytt lager. OM du är nöjd kan du lägga samman till ny bild.

Mvh Peter Ivarsson
Klonade i ett nytt lager och märkte efteråt halon från tummen som hade hudfärg, la då ytterligare ett lager ovanför med en kopia på höger halon och maskade bort det utanför halon. Lite quick & dirty som sagt får vara lite nogrannare om man ska printa.
.
 

pgx

Aktiv medlem
I liten storlek syns knappt skillnaden men när man sitter i photoshop så syns det direkt, till vänster halon från tummen, till höger är högersidan kopierad och vänd.

 

lumor_

Aktiv medlem
Bra att ingen gjorde jobbet åt dig så att du fick upptäcka verktyget!
Öva mycket med clone stamp i olika sorters bilder. Testa att ta bort olika sorters detaljer i bilderna utan att det syns att de funnits där. Testa att klona in saker från en bild till en annan...
Sedan bör du ta en titt på healing brush, den är också mycket kraftfull. Det blir ofta ännu bättre resultat med den, beroende på motivets egenskaper, men den är aningen knepigare och det är svårare att få en känsla för hur den funkar.
 
ANNONS